Ski-doo mxz 440 -05 startar inte!

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Tjena! Jag var ute och körde ski-doon föra veckan och den gick utmärkt! Men idag när jag skulle ut och köra ville den helt enkelt inte starta. När jag skulle starta den gav jag den 2-3 pump på primern som vanligt och den börja jag dra. Den startade efter 5 drag och jag gav den lite gas för att få upp den på släpvagnen, och när den gick upp i varv vart det bara Blöö. Jag tänkte då att den kanske blev sur, för den gick inte igång när man drog i den. Så jag tog av tändstiften och torkade av dem och spruta i lite startgas i den. Den vägrade fortfarande att gå igång, så jag gav den lite mer startgas. Den gick då igång och jag tänkte den kanske måste få gå lite så jag lät den stå. Då dog den bara och ville inte gå igång, jag gjorde då samma visa igen och gav den startgas och tillslut gick den igång. Den här gången gassade jag och den verkade gå, men den tappade kraft som förut och dog. Det är som att den bara går på startgasen och stannar när den tar slut. Jag är ganska ny på det här med att meka, men jag tycker det är ganska roligt. Jag undrar om ni kanske vet vad felet är! Tack på förhand!
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Det är helt nya stift i den, köpte dom för 1 vecka sedan. Har också lindat om statorn.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Mm men hur nytt ett tändstift är spelar ingen roll. Är det trasigt så är det trasigt.

Är stiftet helt oanvänt så behöver du förstås inte bråka med att byta det.
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Köpte nya igen för att testa, men jag tror det är ena förgasaren som slammat igen av den "SKIT" bensin vi har nu för tiden.


Tack för alla svar!