ski-doo rev

Rotcivv98

Ny medlem
31 aug 2014
2
0
1
Tjena!
Har funderingar på att köpa en ski-doo rev. Men har hört att dom är fabriksgjorda fel, att det ligger metall flisor i förgasaren. Stämmer det? Och att dom skär väldigt ofta. Stämmer det? Är det en driftsäker maskin?
Är tacksam för seriösa svar.
/ Victor
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Metall flisor i förgasaren är något din polare ljugit ihop, jag har då aldrig hört talas om det...

Att dom skär ofta vet jag inte.. Problemet är deras fettade vevaxellager.
Om en packboxen går sönder och den trycker ut fettet så skär dem..
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Rent allmänt så tycker jag att ska man köpa en REV, IQ, Sno Pro eller liknande så får man räkna med att lägga ut MINST 10k direkt efter inköp på diverse saker. Bussningar i framvagn och boggie, renovering av dämpare, svetsing och lagning av sprickor i chassie, och sedan en genomgång av motor. Kan vara allt ifrån ett insugsgummi som måste bytas till rikting och lagerbyte på vevaxel, omnikasil på cylindrar mm.

Har man tur och kan sin sak vid köpet kanske man slipper detta men allt som oftast är korta sportskotrar körda HÅRT och i behov av service vad än säljaren säger.
 

Alpine

Aktiv medlem
19 sept 2010
66
0
6
Finland
Har haft min rev i två vintrar nu, och har fungerat kanon.Den är med insprutning så har ingen erfarenhet av förgasarmodellerna, rekommenderar dock att du kollar igenom boggie/dämparna ordentligt ifall du kollar på begagnat.
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
rev är bra maskiner och tål mycket stryk. Nackdelen är vevaxeln som tidigare talare tagit upp. antingen fettar man om den eller håller tummarna på att ingen packning går. Annars så är de bra och strycktåliga maskiner. har haft 3st och har varit nöjd med allihop!