skidlyft,matta

TrampTass89

Medlem
18 jan 2006
32
0
1
jag har en artic cat cougar -86 , går som fan men har bara 11 mm kammar. nån som vet hur mkt stora kamamr man ska byta till om man vill köpa upp sig lite ? nåt tips ..
sen skidlyft, behöver man bra kammar för det lr är det typ bara en boggin inställing?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
25mm går iaf jag vet ej om du får in en 32mm, för skidlyft krävs grepp och motorstyrka saknas tillräcklig motorstyrka kan man slacka balataremen och få till nått som liknar skidlyft eller så får man använda en domkraft ;)
 
F

Fredrikkoraudi

TrampTass89 skrev:
jag har en artic cat cougar -86 , går som fan men har bara 11 mm kammar. nån som vet hur mkt stora kamamr man ska byta till om man vill köpa upp sig lite ? nåt tips ..
sen skidlyft, behöver man bra kammar för det lr är det typ bara en boggin inställing?
Håller med ovanstående talare, Släpp balataremmen lite

Sedan så kan du sätta boggiedämparen på hårdaste o då blir de mindre skidtryck vilket resulterar till mera skidlyft

Ang hur stor matta du får in så säger jag som en vis man sa, sätt in en träbit som du kapar, tex 25, tar den inte I någonstans så är de lungt men ramlar den av så är de för mkt :)

/F