Skillnad mtl-07 och mtx-08?

mojjemu

Medlem
24 nov 2006
32
0
6
Hejsan

Har sökt runt och hittat lite vad jag sökt men skulle vilja veta vad som skiljer mountain lite -07 och MTX av phazer -08 åt.

Det enda jag är till 100% säker på är att hålet i tunneln är igensatt till -08:an.
Har hört att -08:an skall dra mindre soppa!? någon som vet mer säkert?.

Vad skiljer mer?
dämpare/fjädring etc
om det finns uppgradering till -07:an till -08:ans setup?

Vore grymt bussigt om någon skulle vilja reda ut detta så jag blir mer klar hur läget är. Förklara gärna mer specifikt vad som är bytt/gjort.

Mvh //Danne
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Hålet på 08:an finns kvar. Grannen har en så det har jag sett med egna ögon. Det är väl det enda som jag kan säga om Phazer´s
 

mänpower

Aktiv medlem
7 jan 2008
60
0
6
Kiruna
08:eek:rna har kvar hålet. 09:eek:rna har däremot hålet igensatt men det enda som skiljer mellan 07 och 08 är väl dämparna tror jag. Rätta mig om jag har fel.
 

mojjemu

Medlem
24 nov 2006
32
0
6
okey men någon som hört något om skillnad på soppa förbrukningen mellan dem?

Är det stor skillnad på fjädringen på årsmodellerna 07-08?

När det står att "alla uppgraderingarna gjorda" vad är det som är gjort då på 07-erna?

//Danne
 

mojjemu

Medlem
24 nov 2006
32
0
6
Ingen som sitter inne med någon info? Har hittat fakta om dom men skulle vilja veta vad som skiljer dem åt i verkligheten!
Tänkte om skillnaden inte är så markant så kan man ju lika gärna köpa en 07:a.

//Danne
 

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
När det står att uppdateringar är gjorda så tror jag att dom menar att det är bytt bulten i boggin som var för vek på 07orna sen har jag för mig att det var något mer med boggin, sen har vissa fått el-fläkt monterad. rätta mig om jag har fel?
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
08an har elfläkt org samt de där med hålet i tunneln så har 08an plast på sidan så det inte åker ner på fotstegen bara