Skoter bygge

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
Hejsan vad tror ni det här
min nästa skoter ska bli en lång med 345 cm matta typ en powder extrem 2-3 år gammal. Framvagnen ombyggs hos blackmagicracing engan,dyr fox eller öhlin dämpare fram.
Backväxel, en Arctic-cat WideRAtio variator med rollkam, Till boggi en expert boggie 345 cm ( är inte hundra på att det finns till 345 men det lär ju komma). Matt challenger eller predator med max kammhöjd 36 mm.

Skulle gärna vilja ha en trippel 700 till motor, går också bra med en twin (twin ger ju mer rå styrka längre ned i registret).

Vad tycker ni om mina funderingar.
 

eri00tor

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Boden Sverige
coolt.............

Jo du, de lät ju ganska grymt och jag skulle nog föredra en 700 twin, men visst en tripel låter ju grymt skönt.....

På vilket vis ska framvafnen byggas om? jag är lite nyfiken....
Skriv ett svar här så kan jag läsa lite

 

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
jag tänkte mig så här

Jag spånnar ju mest med mitt bygge än så länge har inte nog med money än så det lär nog dröja nått år men i allafall.

Jag funderade på att typ bygga om framvagnen till 7,5 cm länge dämpningsväg, hur det skulle bli med spårvidden tja jag skulle nog ha den kring 99-102 cm.


 

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
trippel eller twin

Det här med trippel eller twin beror ju lite på hur mycket de väger i fårhållande till varandra osv.
Men med en trippel o wideration sytem och shysst variato-kit så vore nog ändå en trippel att föredra, man kan ju raca lite med efter isen med en sådan

mvh DannE