Nog är de fina skotrar men dom har inte lika bra fjädring...Men vad tror du om en polaris edge 500/600 är dom lika driftsäkra, bra motorer?
ja kan säga till 100% att Rotax 494 på en Enduro drar 1,5L milen!någon som kan styrka att rotax 494 drar ungefär 1,5 liter milen ? =)
Edit, som sitter på lynx enduro som är en bra skoter.
oj oj, låter ju väldigt bra det. tack för snabba svart.:cheesy:ja kan säga till 100% att Rotax 494 på en Enduro drar 1,5L milen!
För jag har en och jag körde ca 7 mil och körde mest efter led och då tog den 1,6L milen och då hade ja ochså förlängt den, alltså ingen nerdreving då, men nu har ja de....
så den tar lite soppa!!!
Jå då är ju typ Lynx bästSkiljer mycket, som fjädring.
Tänkte först att vet du vilken boggie det satt på Lynxen?Möjligt att rotax hade mer driftsäkra motorer då men tvivlar faktiskt starkt på att deras fjädring var nå bättre än Arctic och Polaris. Först har vi ju de att arctic körde med dubbla a-armar redan från -94, vilket alla märkena har numer. Sen har vi lång fjädrigsväg på både polaris och arctic. Polaris hade ju sina xtra 10 och xtra 12 boggis som fortfarande anses vara bra boggi konstuktioner.
Sen kan vi kolla på körställningen, där jag anser att både arctic och polaris var långt före lynx och ski-doo på den tiden. Ja, även yamaha anser jag hade bättre än brp maskinerna.
Tänkte först att vet du vilken boggie det satt på Lynxen?
En skoter för 30 000 - 40 000kr VEM köper/jämför en skoter från en 94?
Lägg ner nu
Det har blivit pajkastning mellan märkena så lås tråden.