Skoter och skidåkning.

Highlander

Välkänd medlem
4 jan 2011
252
0
16
Aneby
Hej.
Tänkte ta en kortsemester och rasta Polarisen och sätta ungarna i skidskola under tiden.
Frågan är bara vart man ska åka , vi har alltid varit i Idre innan men funderar på och åka till nått annat ställe gärna lite längre söder ut för att spara lite tid.
Tacksam för bra tips på lämpligt resmål samt skoteråkning och boende.
/Johan

toml

Aktiv medlem
13 sept 2010
80
0
6
Sälen? Det är väl längre söderut och det är hyffsad skidåkning.

Highlander

Välkänd medlem
4 jan 2011
252
0
16
Aneby
Sälen? Det är väl längre söderut och det är hyffsad skidåkning.
Hur är det med det viktigaste då ( skoteråkningen ) ?
Funderade lite på Branäs men hittar inget om det viktigaste ( skotern ), det är bara barnen som ska åka skidor ( om jag nu får bestämma , men det är inte helt säkert ) och dom är 6 och 10 år så det behövs inga värstingbackar som chocken eller väggen.

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Hej.
Tänkte ta en kortsemester och rasta Polarisen och sätta ungarna i skidskola under tiden.
Frågan är bara vart man ska åka , vi har alltid varit i Idre innan men funderar på och åka till nått annat ställe gärna lite längre söder ut för att spara lite tid.
Tacksam för bra tips på lämpligt resmål samt skoteråkning och boende.
/Johan
Längre söderut finns väl bara Romme men för trevlig skoteråkning skulle jag nog vilja säga högre upp än Sälen. Visst du har ju en bit från Aneby men det hjälps ju liksom inte, fjällen ligger ju där de ligger...

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Säfsen finns ju också. Där finns det iaf ett ledsystem värt namnet.
Tippar på att det är betydligt bättre för skoter än Romme.
Branäs vet jag inget om.
Annars är sälen det hetaste tipset.
Ska du åka just nu är det bara sälen kvar, då det är för dåligt med snö på de andra ställena...