Skoter på vatten

snowman89

Medlem
9 jan 2011
48
0
1
Sunne
Hej alla skoterälskare! Tyckte ju synd om skotern som måste stå i sin ensamhet hela sommarn så jag tänkte, varför inte pröva på vattnet så den får lite motion iaf. Gick ju kanon efter ca 1 1/2 rulle silvertejp:) Men fick ändå lite problem med vatten på variatorn. så nu till min fråga. De finns ingen bra "remspray" som stöter bort vatten man kan spraya på för att undvika problemet lite iaf?
 

brparn

Välkänd medlem
28 dec 2011
268
0
16
ajaur
Det finns det nog inte, då skulle den som kom på det vara rikare än bill gates! det är bara att du tätar mer!
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
En skvalpplåt under variatorn kan göra susen. Det blir ju nån form av dubbel botten. Alltså inget märkvärdigt, bara nån tunn plåt eller plast under variatorn så att vattnet inte kan skvätta upp från "buken". Sen kan kontakten till hastighetsmätarn vid variatorn spöka om den blir blöt å då nollställs motorn när man trycker fullt. Inte kul på öppet vatten.
Om det är lika på din som min -07
 

snowman89

Medlem
9 jan 2011
48
0
1
Sunne
en skvalpplåt ä ju ingen dum idé.. de va ju inga stora problem med vatten på variatorn men de ä ju gott å skydda sig lite extra. kontakten måste ja ju kolla också.. visste ja faktiskt inte. men de va ju lättare än ja trodde å köra vatten. blev ju inga mil men ett tiotal repor mellan två stränder hann ja med innan regnet kom iaf :)skotern.jpg
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
har funderat på det där med att köra på vatten, hur svårt är det? Är det enkelt rakt fram men svårt att svänga?
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
precis, och håll inte stumt på gasen hela tiden för då måste du ta ut en kurvan så jävla långt! =) Bättre att försöka prova sig fram med hur mycket man vågar släppa på gasen då blir det lättare att svänga.
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Ha Soldi. Jag får besök nu i veckan av en från älvdalen å vi ska åka på en mindre pöl här i borlänge. Max 200-250 meter lång. Har åkt lite tidigare även på venjan