skoterbyte??

_Svante_

Aktiv medlem
8 nov 2004
56
0
1
Tjena. jag har en ThunderCat -98 med 775mil på mätaren, mycket bra skick och nästan helt ny 32mm matta. Nu har jag fått erbjudande att byta mot en Powder Special 700 -99. Fullutrustad med 51mm matta o.sv och 440mil på mätaren 2äldre ägare. Är detta någon man ska gå med på? Hur skiljer sig dessa prismässigt? Jag vet att jag byter ner mig effektmässigt men kommer jag att byta ner mig prismässigt också?

/Svante.
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
thundercaten är en snabb ledracer/lakeracer medans powdern är en djupsnömaskin av det värre slaget. din thunder gör väl närmare 200 km/h medans powdern inte ska köras fortare än 140 för då flyger varenda kamm på mattan!!!
jag skulle inte tvekat en sekund på att byta till powdern men de är ju för att lek och bus är min körstil. men tänk på hur och vart du kör och välj skoter därefter!

prismässigt så ligger dom nog ganska lika om inte powdern lite högre?!?!
jag tycker du byter upp dig om du köper powdern med tanke på vilka mil din thunder har gått.
 

_Svante_

Aktiv medlem
8 nov 2004
56
0
1
Tjena. Ok tack, jag tänkte detsamma jag också. För kör jag i vinter med min så drar det iväg en bra bit över 800mil vilket resulterar till ännu mer svårsåld skoter. Synd att inte inbyteslistan fungerar så man kunde jämnfört priserna där.


/Svante.
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
enligt inbyteslistan är thundern(98) värd 38 000 och powdern(99) är värd 35 000. men då är ju inte milen inräknade, så dom ligger nog ganska lika. :)