Skoterföre runt sundsvallsområdet Timrå indal

Benzz

Aktiv medlem
9 okt 2009
56
0
1
Kramfors
Hej.
Hade tänkt ta oskulden av våra nya maskiner i helgen och har fått tips om att det är hyffsat snödjup runt sundsvallsområdet.
Någon som kan bekräfta detta? Tips på bra körning på 10-15mils radie?

// David mfl
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Jag skulle säga Hassela/Sänningstjärn eller Bredsjön. Vet att det är gott om snö i Sänningstjärn dock dålig kolla på bredsjön men det brukar alltid få mkt dem med. Någon annan som har koll på Bredsjön?
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Snö finns det i området men frågan är hur isarna är
 

A_Lindahl

Välkänd medlem
7 jan 2008
330
0
16
Torpshammar
Kan tillägga att vi var några stycken som var någon mil från Hassela och körde i söndags, totalt bottenlöst. Men man hade ju inte förvänta sig något annat heller.

Så du vet om de innan ni lastar och drar iväg=)
 

A_Lindahl

Välkänd medlem
7 jan 2008
330
0
16
Torpshammar
Personligen, nej. Visst var det roligt att få köra lite, men värdelöst i sig, inge fäste och du körde på backen, kände minsta lilla tuva på lägdarna och stenar i dikena.

Så jag skulle nog vänta lite till.
Där emot kanske de finns andra ställen tex. närmare Sundsvall som har lite bättre fören=)
 

JohanWallin

Välkänd medlem
22 nov 2010
330
0
16
Bäschö !
For förbi hassela i lördags, skojjar inte var 1m då. Ganska lustigt att när man kom fram till stöde så var det knappa decimetern där då !

Jag och några till ska förmodligen upp och åka i hassela till helgen, men någon botten är inte att förvänta sig !!!
 

Benzz

Aktiv medlem
9 okt 2009
56
0
1
Kramfors
Några bekanta var och körde i Hassela i fredags 7/12 och dom bekräftade mycket snö MEN DOCK bottenlöst.
Jag var personligen ute och försökte i Söndags 9/12 och då gick skogsbivägar runt Kramfors bra iaf. Vi var 4st som testade och men kände någon enstaka lillsten.. Men leden går inte här upp iaf.. alldeles för stor risk att köra sönder något.. =/
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Vill varna för isarna runt Hassela.
De flesta isarna låg när snön kom men de var långt ifrån tjocka, så det är mycket vatten på och tunna isar där jag hört folk varit ut för att kolla.


Kör försiktigt och undvik isarna om ni vill köra ändå.

Kommer att skriva löpande i tråden "åkning i hälsingland" ang isar och före så kika gärna in där då å då för mer info om Hassela med omnejd :)

Mvh Erland
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
13 cm Skrängsta (njurunda, myre)
14 cm Ttorringen varav 6cm dubbelis.
16 cm Hornsjön varav 4cm dubbelis.
Hornsjön utlopp där leden går ut på sjön är 2cm
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
hur ser det ut nu i timrå, matfors? Tips på kraftlina för lite friåkning motages! Isläge??
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Körde 5mil idag i söråker området. Isarna vi körde på passerades utan problem, dock rätt blöta. Finns massvis med snö och rätt bra botten. Kraftlinan mellan söråker -bye - Härnösand besöktes och den utlovar mer körning. Själv böjde jag dock nedre a-armen efter leden!? och får nu nöja mig med att leta reservdelar :)