SkoterHjälm köp

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Någon som vet någon bra hemsida som säljer skoterhjälmar? Nog borde en skoterhjälm funka som moppehjälm också eller är ja helt ute å cycklar? har ingen lust å köpa en hjälm till skoter å en hjäm till moppe.

Tacksam för svar

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Tack för svar, hittade otroligt nog en snygg billig hjälm som passade perfekt hos en affär i närheten så problemet är löst :)

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Har för mig att man ska höra efter på företag som säljer hjälmar att man ska fråga om dom har en demo-hjälm, som dom haft som utställning, som man kan få bra mycket billigare för att förpackningen är öppnad. Eller är jag helt ute och cyklar?

xlt_sks_94

Välkänd medlem
1 feb 2006
242
0
16
Kiruna
gå in på tex duells, rinab, skoterbutiken osvosv... finns många hjälmar att välja på... jag har köpt min snopro cross hjälm på duells, passar mycket bra sommar som vinter, har använt den mycket under sommaren när man kört moped och liknande utan att börja svetas.

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Norden_AN skrev:
Har för mig att man ska höra efter på företag som säljer hjälmar att man ska fråga om dom har en demo-hjälm, som dom haft som utställning, som man kan få bra mycket billigare för att förpackningen är öppnad. Eller är jag helt ute och cyklar?
känns inte så säkert att köpa en hjälm som kan ha farit i golvet hur många gånger som helst!

xlt_sks_94

Välkänd medlem
1 feb 2006
242
0
16
Kiruna
dema skrev:
känns inte så säkert att köpa en hjälm som kan ha farit i golvet hur många gånger som helst!
troligtvis så har dom inte tappat hjälmen i golvet då det skulle framkalla märken på hjälmen vilket inte skulle se så bra ut som utställningshjälm