Skoterköp, ångest igen!

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Yamahans fördelar är väl att den är tämligen billig att äga och köra, samt enligt vissa har en bättre körställning.

Men ska du ligga efter led och bomba, kanske åka på bana någon gång, så är Lynx 1:a alla gånger.
Likadant gäller hållbarheten. Nja, Yamahan är inte riktigt gjord för riktigt tuffa tag, men allt går ju att förstärka.

Jag röstar på RE:n just för att den håller bättre. Man vill inte ha någon skoter som går sönder hela tiden.
Pass på om du inte är sugen på att tanka mycket, då är RE:n inget för dig, för mat, det vill den ha.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jo blir och försöka få tag i Phazer CUP förstärkningarna i chassie och boggie om jag köper en sådan.
Men igår blev nästan valet klart, kom ut en Phz på blocket i ruggit rätt kurs.
Så kommer nog bli Yamaha den här gången men min nästa skoter blir nog en Lynx RS lr Lynx Re800r.

Tack för alla svar.
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Jo blir och försöka få tag i Phazer CUP förstärkningarna i chassie och boggie om jag köper en sådan.
Men igår blev nästan valet klart, kom ut en Phz på blocket i ruggit rätt kurs.
Så kommer nog bli Yamaha den här gången men min nästa skoter blir nog en Lynx RS lr Lynx Re800r.

Tack för alla svar.
Du gör det bra om du kan få tag på Yamahas förstärkningar, en kompis försökte ett bra tag men det gick inte även fast han sa att han tävlade.
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Lynxen, ett chassie gjort för mer avancerad körning och en motor som redan ger 120 hästar.

Turbon verkar göra motorn lite känslig och den förlorar väl den låga soppaförbrukningen iom kompsänk osv. Hade Yamaha monterat turbo orginal skulle det va en annan story.

Ju mer du moddar ju mer blir det att skruva .
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
här kommer mina 2 ynka cents....polaren har en phazer(dock inte turbo) som jag provade en liten tur på mellan 2-4mil med....Efter att ha ägt en Lynx 600rc sdi -07 och en xtrim 600 sdi -08 så har jag planerat att gå på en bättre begagnad då jag inte vill betala 2000kr i månaden för att uppdatera mig hela tiden, hur som helst här kommer mina uppfattningar av phazern:Ljudet är det bästa med denna maskinen härlig ståpäls av det dova ljudet.går faktiskt riktigt bra för att "bara" vara 80hk. Dock så stör jag mig något grymt på att den är så tippvänlig. Måste vara för att den saknar krängningshämmare eller har jag fel nu?Det andra jag stör mig på är den förbannat kraftiga motorbromsen som alla 4-taktare har och kan tänka mig att det kommer bli mycket värre med turbon på? Alla updateringar gjorda så är det en bra första skoter/tjejskoter men inte mycket mer, dock inte testat turbo kom ihåg det nu.Lynxen då??efter att ha testat pps boggin så är det skitroligt att åka på en guppig led eller krafledningsgata. Sväljer allt trots mina 110kg med skoterkläder på.mycket bra dämpare och ännu hårdare sådana på RE:nLjudet kommer aldrig att bli så mysigt på RE:n som på phazern.Okopplad boggi gör att du garanterat kommer att busa mer än vad ditt förstånd vill. Re:n nerdrevad 2 kugg och variatorkitt skulle vara hur rolig som helst att testa.Jag skulle rekommendera dig att åtminstone vänta tills du fått testa en RE innan du bestämmer dig. Kanske någon på denna sida kan låta dig ta en provtur?? Jag tror personligen att du inte kommer att bli besviken på phazer turbo inbiten yamaha fan som du är, men tror du kommer att ha lite roligare med RE:n.KAN NÅGON MODERATOR LÄGGA IN ETT PAR RADBRYTNINGAR DÅ DET INTE GÅR VIA MITT JOBB ARGHHH
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
krängningshämmare sittar där org, å jag har fått för mig att den vill tippa extra tack vare denna. Många som monterar bort den, men phazern är en skoter man måste lära sig köra, svår körd enl mig från början då man ville pressa lite men man var samtidigt lite feg
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jo håller med, riktigt läskig körkänsla i Phazern första gångerna.
Motorbromsen på hårdled/parkering är rent utav livsfarlig, låser mattan :stupid:

Men har så gott som bestämmt mig blir nog en PHZ, Dämpare osv går ju alltid göra nånting åt. Sen väger jag fjäder nästan ( 67kg )

Skriver i tråden senare när jag vart och inhandla maskin