Skoterträff för forumfolket?

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Är det bara jag som skulle vilja få sätta ansikten på alla nick här på forumet? Träffas nånstans med mycket snö, köra skoter, grilla korv, berätta nån rövarhistoria och bara njuta av livet? Kom med förslag på var/när/hur vi kan träffas. Vore skönt om det inte blev för långt norrut så att dom från dalarna osv kan komma. kom med feedback nu :)

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
Kul ide. Jag skulle gärna kunna tänka mig komma om jag 1) hade råd 2) hade tid.

Vi kan konstatera av erfarenhet att det är väldigt svårt att arrangera en sån här träff. Ett annat stort svenskt skoterforum planerade en forumträff(jag säger inte vilket men det var SR) som rann ut i sanden då ingen riktigt kunde styra upp det efter att initiativtagarna fått förhinder.

Förslag då på ställen om man ändå ska engagera sig och förmodligen resa långt. Kittelfjäll eller därikring. Finns stugor, hotell, ganska snösäkert, ganska mitt i skotersverige. Behöver inte vara på våren då de flesta har fullt upp med egna planer, påskresor etc.

Floyden

Välkänd medlem
13 jan 2005
162
0
6
42
örnsköldsvik
Låter som en helfestlig ide´, men jag håller med föregående talare att det nog blir svårt att styra ihop. jag menar, jag har svårt att hinna med att träffa många av min apolare som bor tio mil bort. Men som sagt en skoj ide´som vore trevlig att genomföra.

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jodå, trevlig idé, men som alla föregående talare så vill det till en hängiven person för att anordna det.

Och sedan när allt kommer omkring så skall man ha tid, är en resa på 50 mil enkel resa för min del och det tar en och annan timme... Även med bil & släp :D

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
58
Sandviken
Jaaa! Har själv suttit & klurat på det.
Och som sagt,blir nog svårt att få ihop det för alla som vill,men varför då inte försöka ordna några träffar från södra snösverige upp till norra.

Tänkte själv på om det skulle gå att få till nåt sorts långsväng från låt oss säga Mora upp till Treriksröset där folk dyker upp & hänger med så långt dom vill efter vägen (som vägvisare ?)

Ja,ja hursom det här går väl att spinna vidare på,men varför inte bara bestämma tid & plats här på leden & sen om det kommer 10 eller 100 st var väl strunt samma,bara man får åka & snacka skoter.
Ta lite bilder & lägg sen ut dom här så lär nog intresset vid nästa sväng bara öka.
Fortsätt spinna på den här tråden,det här kan bli riktigt bra !

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Sauce, det skulle vara kanon om det gick att ordna! Men svårt att organisera lär det, som antic skrev, bli.. åtminstone om det är typ en fjällresa man vill styra upp. Däremot skulle man säkert kunna anordna ett par tre olika träffar med forumfolk i hemtrakterna likt Larssons förslag. Vore helt suveränt att skaffa nya skoterpolare genom forumet då de jag vanligtvis kör med bor långt bort, och vännerna på hemmaplan hellre kör bil än skoter - hur tokigt det än kan låta ; )

Jag skulle kunna, med er hjälp om platser och dyl. ordna till något i norrbotten liknande "samling i Kåbdalis en lördagmorgon och köra så det ryker och sen häkta på maskinen på släpet och rulla hemåt framåt kvällen"

Tror stenhårt på idén Sauce, bara man kan utveckla det lite. Vad tror ni?

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Nu börjar det verkligen likna nått! Jag tycker det låter som en grymmt bra idé! Skulle vara riktigt skojj! Men som föregående nämnt, det är ju kruxet vars och när man ska ha det.

Jag tror då i alla fall att man ska försöka hålla det så "enkelt" som möjligt, så fler har möjlighet att komma!

Det var någon som skrev tidigare, bara som fara någonstans som passar de flesta och bara sitta och grilla och snacka lite med andra skoterintresserade.

En idé som jag fick är att kanske dela upp det hela, ungefär som att Norrbotten anordnar en träff, Västerbotten en osv osv...
Detta gör så att det inte blir så långa avstånd, och därmed kan fler komma! Kanske på snöskoterns dag?
Kommentera gärna och kom med fler förslag!

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jo, man måste nog ordna träffar på lite olika ställen, känns annars mäktigt att köra 50 mil enkel resa. Hinner inte fram innan det är dags att vända. ;)

Kåbdalis, hmm... Körde dit med skotern för något år sedan och jag vet inte om det fanns så underbara ställen att köra på. Jag kanske var på fel ställen eller nåt.
Men annars så är idén bra, gäller bara att hitta ett bra ställe att samlas på.

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Precis... Men man kanske skulle starta ett par olika "Trådar" där man från de olika länen disskuterar om var och när man skulle kunna tänka sig att ha en träff...?

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Errrnst skrev:
Nu börjar det verkligen likna nått! Jag tycker det låter som en grymmt bra idé! Skulle vara riktigt skojj! Men som föregående nämnt, det är ju kruxet vars och när man ska ha det.

Jag tror då i alla fall att man ska försöka hålla det så "enkelt" som möjligt, så fler har möjlighet att komma!

Det var någon som skrev tidigare, bara som fara någonstans som passar de flesta och bara sitta och grilla och snacka lite med andra skoterintresserade.

En idé som jag fick är att kanske dela upp det hela, ungefär som att Norrbotten anordnar en träff, Västerbotten en osv osv...
Detta gör så att det inte blir så långa avstånd, och därmed kan fler komma! Kanske på snöskoterns dag?
Kommentera gärna och kom med fler förslag!
Men kom igen nu Micke. Snöskoterns Dag är ju sista helgen i Oktober, inte mycket till skoterföre då, eller vad säger du??

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Och angående förslaget om Kåbdalis så hade det varit trevligt. Är och har varit där enormt mycket, kan det utan och innan. Men........det är ju inte direkt paradiset för skoterkörning. Mycket skog och sjöar, små kullar/backar.

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Visst måste det inte bli Kåbdalis (Kronogård) Det tog jag bara som exempel. Men något i Norrbotten blir det. Jag ska styra upp något. Håll bara ögonen öppna : )

E

Ej medlem/Inloggad

tjenare
jag är grymt intreserad av detta möte med andra norrlänningar som vill köra, men jag skulle vilja fara till ett ställe med mycket snö som gällivare så man kan leka lite också, komentera vad ni tycker.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Det vill vi nog alla, men en sån resa kräver mycket mer tid och förberedelser, iaf för oss från kusten. Skulle man ordra en träff nån stans i fyrkanten området så är det enklare och snabbare gjort, för oss. Och tvärtom för er. Vet inte var det är mest folk som är intreserade.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
PolePosition skrev:
Visst måste det inte bli Kåbdalis (Kronogård) Det tog jag bara som exempel. Men något i Norrbotten blir det. Jag ska styra upp något. Håll bara ögonen öppna : )
Det låter mycket bra det att du tar tag i det. Kom bara ihåg att inte planera in det för tidigt (kallt) eller för sent (dåligt före). Men vi diskuterar säkert fram ett datum tillsammans allihop.

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
56
Vallentuna
www.superclamp.se
Vi är två från Sthlm/Orsa som kommer om vi kan, hade planerat in Björkliden förra året men det blev tyvärr ej av. Jag åker gärna i Jämtland, finns ju några höga kullar längs Norges gräns och då är du ju kanske närmare för alla?