Skruvar i sekundären skruvar upp sig på Renegade 800 BCX?

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
Hej,

har hittat ett problem på min skoter. dessa 2 skruvar i sek variatorn har skruvat upp sig, ena har till och med gått av!

Far min har en likadan skoter och dessa skruvar skruvade upp sig även på hans, dock när den bara gått några mil.

Är detta ett vanligt fenomen eller har vi fått 2st måndags ex?




Någon som har några tips om vart man kan beställa dessa?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Det är hyfsat vanligt på QRS-sekundärerna.
Det ar bra att ha lite koll på dom och dra efter dom ifall man ser att de börjar gänga ur sig.
Gärna då med lite ny loctite på gängan.
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Se till att byta ut nr 43 när ni håller på, dessa kan vara ett bekymmer att både få bort och sätta tillbaka, jag har en jätteliten skruvmejsel som jag slipat en liten krok på för att komma åt.
Se till att 42 sitter där när ni skruvar ihop grejjerna.
Loctite behövs. Orginal är det scotchgrip men jag gissar på att det var rätt vanligt på 2011 att det släppte för 2012 sitter det små låsskruvar rätt genom den som håller rullen.
 

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
beställ via artnr hos någon åf
Tänkte mest om det gick att beställa på nätet någonstans.



Se till att byta ut nr 43 när ni håller på, dessa kan vara ett bekymmer att både få bort och sätta tillbaka, jag har en jätteliten skruvmejsel som jag slipat en liten krok på för att komma åt.
Se till att 42 sitter där när ni skruvar ihop grejjerna.
Loctite behövs. Orginal är det scotchgrip men jag gissar på att det var rätt vanligt på 2011 att det släppte för 2012 sitter det små låsskruvar rätt genom den som håller rullen.
Tack för tipsen! :)