Har ett lustigt problem på Lynxen, den startar och går fint i cirka 1-2 mil på leden, sedan när man t.ex. kommer ut på en myr och ska öka farten så bluddrar motorn och vill inte dra alls, känns ungefär som om man drar ut choken. motorn går dock fint på tomgång och på låga varv.
Om jag slår till "stoppen" till motorn och drar upp igen på engång försvinner bluddret och motorn går fint i kanske ett par kilometer, vips bludder, av-på på "dödarn" och motorn går fint igen.. på en körsträcka av cirka tre mil måste jag upprepa proceduren med stoppet 3 till 5 gånger. Dock verkar det vara att ju varmare motorn blir desto oftare måste jag upprepa proceduren med stoppen.
Vad kan vara fel? Motorn är förövrigt en 600 sdi ho -09
Om jag slår till "stoppen" till motorn och drar upp igen på engång försvinner bluddret och motorn går fint i kanske ett par kilometer, vips bludder, av-på på "dödarn" och motorn går fint igen.. på en körsträcka av cirka tre mil måste jag upprepa proceduren med stoppet 3 till 5 gånger. Dock verkar det vara att ju varmare motorn blir desto oftare måste jag upprepa proceduren med stoppen.
Vad kan vara fel? Motorn är förövrigt en 600 sdi ho -09