Slangar mellan förgasare och luftburk?

edmark

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
6
Kindsjön Sverige
Hej!

Har en RMK500 -00. På förgasarna sitter det 2 slangar ca 6mm tjocka som bara hänger lösa och har gjort så länge jag har haft skotern. Fick syn på att på luftburken sitter det 2 passande slangnipplar... Ska dom vara inkopplade där? Vad har dom för funktion i så fall?

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Hej!

Har en RMK500 -00. På förgasarna sitter det 2 slangar ca 6mm tjocka som bara hänger lösa och har gjort så länge jag har haft skotern. Fick syn på att på luftburken sitter det 2 passande slangnipplar... Ska dom vara inkopplade där? Vad har dom för funktion i så fall?
Ja det ska dom motorn brukar gå mycket bättre då, har med trycket i flottörhuset att göra :)

/
Bola.........

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
Är ju luftslangar från överflödningskanalerna på förgasarna. Säkert bara nån som glömt sätta fast dom på luftburken efter dom haft ut den.

Sätt fast dom, dom ska sitta där.

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Någonstans har jag läst att man under inga som helst omständigheter får starta/köra utan att slangarna är kopplade till luftburken :S

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Har en -01 ves motor... ska det sitta sånna slangar till burken då ? har 440 luftburken finns inga sånna där, min går lite orent på låga varv, kan det ha med saken att göra ??