Slp eller CA pro

wickiepickie

Välkänd medlem
4 dec 2010
278
0
16
Gävleborg
funderar på att köpa nya skidor och undrar vilka som ni skulle satsa på och varför, åker mest led men även så mycket lössnö det går ! förövrigt så tycker jag CA pro ser så grymt snygga ut och därför hänger det åt det hållet..

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Eftersom jag själv kör Slydog så måste jag väll åtminstonde säga att dom finns. Och är då betydligt snyggare än C&A (enligt mig). Man kan ju välja mönster och färger på deras hemsida så man får dom som man vill.

Andersmolander

Välkänd medlem
25 feb 2011
222
1
16
örnsköldsvik
Har aldrig kört me CA pro, men vet iaf att slp blir livsfarlig om det är lite skare eller lite hårdare.
Jag skulle nog satsat på att prova CA pro om du har råd me dem.

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Om du använder Slp skidorna till vad dom är gjorda till dvs. Puderkörning, så är dom grymma!
Funderade på capro, men slutade med ett par nya (komplett) från motorbolaget 2995:- , rekommenderar.

Men man får räkna med att slp blir nervösa i hårt underlag, men då får man bara lätta på gasen lite.
Köper du Capro får du räkna med att dom är mer tungstyrda än slp.

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Jag körde med ett par xt då jag var ledpiskare och dom var grymt fäste i men tung styrd! Nu kör jag med mtx å dom är nästan för bra bärighet i för att bryta runt å skrå köra men dom styr dit jag vill oavsätt underlag! Köp ett par xtx dom tror jag passar din körning för mtx är för bred för din spårvidd.

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Tycker att ca pro xtx funkar ganska bra men gillar slp skidorna bäst!
Tycker att slp skidorna funkar mycket bättre i lössnön och går stabilare båda på led och när du skråkör!
Enda nackdelen med slp gentemot ca pro är att slp är livsfarliga vid skaraföre!

Många uppfattar nog slp skidan som väldigt spårkänslig eller nervös men det är mest skidinställningen.
Slp skidan fungerar bättre ju fortare du kör :)
Sen gör även styrstålen stor skillnad...

Jag skulle välja slp skidan alla dagar i veckan än fast den är livsfarlig i skare! :)