slutburk rev 600 sdi ?

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Original är bäst, ger mest effekt och låter minst...

Har du problem att hävda dig bland polarna, köp en större motor...
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Jo i de allra flesta fallen ger originalburken bäst effekt...
Får jag fråga vad det är man vill med ljudet?
Kan inte förstå varför man vill ha en en maskin som låter så man behöver hörselskydd när man åker...
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Henke´s burk (båda du nämner heter så) jag menar Henke från Långshyttan(Hedemora anonnsen) kan jag rekommendera och hans burk till 600 sdi ger +2 - 3 hk på mellanregister om jag minns rätt så A Holm de är bättre än original. Vad de gäller ljudet så är vi alla olika, många tycker väl att de e coolt om de låter lite vasst och vissa tycker som du att de låter illa. Ps. Henke´s burkar är av den tystare typen låter inte så öronen trillar av som ex. Tikka`s race burkar...
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Så om man tycker att det är okej att punga ut ett antal tusen för 2-3 hk på mellanregistret (inte mer maxeffekt eller?), spara ett par kilo samtidigt som vi skoteråkare blir ännu mer hatade, Okej...
Blir så lack...
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Vill man trimma får man räkna med 1000kr/hästkraft, vad de gäller toppeffekt så ska den inte ge + på en slutburk=för mycke mottryck=smälta kolvar. mellanregistret är iafa i flesta fall de som nyttjas mest. Vad de gäller vikten så är de bonus man får med gratis alltså. Om man hatar en skoteråkare för ljudet så är man helt enkelt omogen å då skiter jag fullständigt i den personens åsikt, då hatar man väl även HD-åkare, jänkar-åkare, motorcross-åkare, sporthojs-åkare, lastbils-åkare, ja de mesta med åkare som nyttjar fordon med stora effektuttag helt enkelt.

A.Holm nöjd med freeride´n förresten??? :)