Smörjning magnapull

deuce

Medlem
12 jul 2009
24
0
1
Skellefteå
Hej

Har en mach 1 91 som tjorvar i magnapullen. Verkar som om klacken inte går ut när man drar i snöret. Har precis bytt fjäder och torkade då rent magnapullen och smörjde inte någonting. Ska man smörja och vad ska man ha som smörj i så fall..
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
har du satt ihop magnapullen riktigt ? jag satt ihop den fel en gång och fick till det att klacken inte åkte ur,jag hade satt locket över klacken fel så då spärrade den Vformade "fjädern"klacken så att den inte åkte ut,skotern va en polaris kanske ser annorlunda ut på dom
 

deuce

Medlem
12 jul 2009
24
0
1
Skellefteå
har du satt ihop magnapullen riktigt ? jag satt ihop den fel en gång och fick till det att klacken inte åkte ur,jag hade satt locket över klacken fel så då spärrade den Vformade "fjädern"klacken så att den inte åkte ut,skotern va en polaris kanske ser annorlunda ut på dom
Jag är ganska säker att jag monterat ihop den rätt. när det hände första gången tog jag loss magnapullen och sprutade lite 5-56 där och då funkade den. Dock bara tills nästa gång jag skulle testa. Alltså jag förstod att inte 5-56 var det bästa men jag tyckte jag kunde testa för att se om funktionen i magnapullen var ok. Och det var den.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jag är ganska säker på att du inte ska smörja där... det samlas bara mer skit och du får problem med funktionen.....

ta isär den, rengör och montera ihop den rätt. Funkar den inte så är det ju något som är fel .. :)
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Det kan vara annat som felar. Nötta ytor är inte helt ovanligt, det gör
att klacken inte kan slå ut. Fixade farsans magnapull förra sommaren. Jag blev kvitt problemet
först när jag bytt ut allt utom fjädrarna och själva magnapullkåpan. Där var också felet
att klacken inte slog ut helt...
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Hade fel på magnapullen att klacken inte ville haka i när motorn var varm hittade felet! en tidigare ägare hade gått löst med fettsprutan! Haha