SM-final

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Läste med glädje den preliminära tävlingskalendern för -05 och såg till min stora besvikelse att SM-finalen i cross ska gå i Sveg. All heder till Sveg som tar åt sig att arrangera, det är inget fel på arrangörern(!), men om vi ser till dom andra tävlingarna som varit där så har det varit max 200 betalande i publiken. Det är så klart tråkigt. Men borde man inte försöka lägga finalen på ett ställe där det brukar komma folk? Väldigt många har ju sponsorer som man vill ska synas! Och framför allt så vill vi väl alla att sporten ska synas och föras framåt och dra publik? Ni som har sponsorer och är med i crossen, vad tycker ni?
 
B

Blub

Jag håller med. Finns det föresten boende åt alla i sveg? Bara jag behöver t.ex 6 sängar. Och det är bara till familj och mek och så. Vore bra om vi som tävlar kunde få en seriös debatt om hur vi vill ha våra tävlingar. Förra året så flöt ju alla tävlingar på bra men det är helt riktigt att det borde vara lite mer publikvänligt på en SM-final.
 
Jag tror att man kommer att göra allt som står i sin makt i Sveg för att få till en värdig SM-final. Däremot så kan man fundera över hur sunt det är att köra en SM-final den 2:a april när påsken är så pass tidigt som den är i år. Från Sveg så har man laddat upp med snökanoner för att se till att man ska ha snö, bara hoppas att man låter dom gå från första början och inte använder dom ifall att man bli utan snö. Konstsnö är inte lika känslig mot sol, men det förutsätter att man har börjat vid rätt tid. Men det har säker Gunnar Hedin med flera redan räknat ut.

Personligen så anser jag att SM-finalen är den viktigaste tävlingen för svenska skotercrossförare, därför är det även så viktigt att det är en värdig tävling, både för sporten och för utövarna.