Snörapport

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Kan vi inte ha en tråd om snötillgång och snödjup runt om i landet?
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Första snön

Ja, här i Bredbyn (Ö-vikstrakterna) är det också på sin höjd lite frost på morgonen men i lördags kom säsongens första flingor! :)

Fast det var nog bara tänkt som lite moraliskt stöd för det kom typ 10 flingor under 2 minuter sedan slutade det igen...
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Några flingor på backen här i Rossön (strömsunds kommun, 17mil norr om Östersund och Övik), Har haft minusgrader i flera dagar men ingen snö i sikte...
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Snö.. NÄ inte ännu

Jag bor i Hockeystaden Timrå IK och har inte sett mera vitt än frosten på bilrutan ännu.
Men tro mig jag längtar köpte min skoter då det bara fanns en liten fläck snö kvar :)
Jag har dansat snödansen varje kväll sen den 5 Juni med några undantag då jag vart ute och lustat mig med nån öl.
Är det nån som har texten till snödans sången så skriv den gärna här.
Ja jag vet att jag är lite galen och det hjälper i vardagen en varm sommardag.
Back to work nu later dudes.
 
E

Ej medlem/Inloggad

forstvarande noll cm i västenorrland, men det ska bli snö på söndag har jag läst! :D
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Nu är det dags!

Tjoho!
Nu har vi fått besök av kung Bore här också, tyvärr så hade han bråttom förbi så det blev inte mer än kanske ½cm snö men, men... säsongen är igång! :D
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Happy days are here!!!

Det blev vitt på backen och det är riktig snö =)
Det gick så fort att jag missade det hela när jag va på dass.
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
När kommer det mer, nån som vet???!! Igår var man ju ute på årets första runda med plogbilen, kändes äntligen som riktig vinter!
 
E

Ej medlem/Inloggad

ska blir rikligt med snö i Borlänge trakten på torsdag