Snabb fråga om kolvbyte

J.Ostberg

Aktiv medlem
10 mar 2009
96
0
6
Jämtland
Tja,

Jag håller på med kolvbyte på en rmk 700 -02, i min hast vid rivningen så hade jag inte tömt kylarvattnet tillräckligt och det kan ha runnit ner lite i blocket eller vevhuset eller vad det heter. Frågan är, kommer det bli skit om jag smäller ihop allt igen nu? så jag måste dela på den och torka ur det för säkerhets skull?

Mvh
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
den lär inte starta med glykolblandning där , dessutom kan motorn låsa sig , ta en liten slang och sug upp det , eller luta skotern å spill ut det , eller torka enbart med en trasa om de är litgrann , klyva motorn behöver du inte
 

J.Ostberg

Aktiv medlem
10 mar 2009
96
0
6
Jämtland
Är lite pedantisk när det gäller sånt, så jag ska nog försöka få ur allt. Men tack för tipsen och de lugnande raderna ;)
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
om du kollar under grenröret så sitter det 2 små pluggar,öppna dom och häll ut vattnet,är du osäker så slå i lite oljeblandad bensin i vevhuset,ruska litte å öppna pluggarna sen och lyft skotern i bakkant då rinner all skit ur,va försiktig när du drar tillbaka pluggarna så att du inte drar gängpajj,otätt vevhus=mkt sämre effekt om den ens går å köra