har fått hem lite delar nu! ett sväng hjul,stator och pick'upen. har monterat detta på skotern men ingen skillnad!
problemet lyder: hadde varigt ute och kört en hel dag och var på väg hem då skotern bara tvär dog efter ett litet (då menar jag litet) gupp på en åker. trodde först att jag kommit åt dödar knappen, men så var inte fallet. började leta efter kontakter som hoppat lös, men icke. det fanns ingen gnista och jag kände hur jag började svettas under hjälmen.väl hemma i garaget upptäcktes att den så kallade pickuppen tagit i svänghjulets magneter och blivit upplöst till små bitar. fick tag på nya delar från en 93as 670 som passade och dom ser lika dan ut förutom sväghjulet som har en stor vikt på sig(säkert halvkilot tyngre). men kryss kilen och magneterna sitter på samma plats och dom är lika stora (sitter monterat nu).
detta har inte gjort någon skillnad! får fortfarande ingen gnista... eller den kan tända till ibland efter några drag! en riktig kraftig gnista (det gjorde den innan med den trasiga pickuppen också).
nån som haft liknande problem? behöver hjälp!
har mätt och får ut ca 12,7 ohm på orginala statorn och 13,2 ohm 93ans, 242 ohm från pickuppen. snälla! är det nån som vet vad värderna ska vara?
ska fösöka få tag på nån lokal återförsäljare i morgon som kan informera om värdena!
tusen tack för svar!