sno pro 440 -06

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hej är det någon som har kört en Sno-pro 440 -06a? Funderar nämnligen på att köpa en sådan men vill ha för- och nackdelar med maskinen!
Hur går den i snö?
funkar den bra som lek skoter?
osv. skriv allt ni vet om maskinen!
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
håller med zl 600 helt det är tanken som e för liten.... den e riktigt schysst på / utanför leden....
original acc:t e inte det bästa men allt går ju att justera

// Emmes
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
håller med zl 600 helt det är tanken som e för liten.... den e riktigt schysst på / utanför leden....
original acc:t e inte det bästa men allt går ju att justera

// Emmes
Har sett att det har kommit ut en större tank till modellen, 35 liter, såg det på blocket.se!
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Vissa säger däremot att skotern blir okörbar med en större tank, detsamma gäller rev 440. Men dom som sagt det kanske överdriver, vad vet jag.

Men om den funkar bra som lekskoter? Självklart, eftersom den är byggd för det ändamålet.
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
Vissa säger däremot att skotern blir okörbar med en större tank, detsamma gäller rev 440. Men dom som sagt det kanske överdriver, vad vet jag.quote]


Jag vet inte men jag tycker att det verkar lite lång sökt att inte kunna köra med större tank??

//Emmes
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Tyndpunkten blir annorlunda eftersom att det kommer vikt lite högre upp, sen blir väl tanken ivägen för benen när man ska burka och leka på
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Tyndpunkten blir annorlunda eftersom att det kommer vikt lite högre upp, sen blir väl tanken ivägen för benen när man ska burka och leka på
Tanken fortsätter under dynan och hamnar därför inte i vägen.
Jag skulle då välja en större tank alla dagar i veckan eftersom man inte kommer långt med en tank på ca 20L.
 

Svanee

Välkänd medlem
5 sept 2006
106
0
6
Umeå
angående att en snopro eller rev 440 blir okörbara med den stora tanken kan jag säga inte är fallet, en polare har en rev 440 -03 och jag har testat köra den med både lilla tanken och den stora tanken och jag tyckte det blev bättre tyngdfördelning med stora tanken, ang. snopron har jag hört att den blir stabilare i luften med den stora tanken.. förutsatt att man har soppa i den :)
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Vad är det för skidor sno pron har original
04 och jag tror även 05 så hade de ett par ganska smala skidor från Arctic själva. 06 så blev de utrustade med C&A aggressivaste dvs modellen XT.
 

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Okey det var det jag ville veta vilken moddel av CaPro skidorna dom hadde
TACKAR

//Virre
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
C&A Ultra Pro sitter på som standard from '05.
Att den större tanken skulle sabba körandet är föga troligt. Det skulle isf vara ifall det är en större mängd soppa som skvalpar runt, Seth på Creation Composites har nog löst det ganska bra.

Varför handla tank på Blocket när det går fortare att beställa själv från USA? Blir ju billigare, också!

Nackdelar: Längre än motsvarande rivaler, de har ersatt 04ans matta (44mm 2.52" pitch med GRYMT mönster) med en halvkass dito i 3.0" pitch, har du väl karvat dynan för stora tanken kan du inte köra med den lilla, har Team-sekundär (hej, hallå, vad dyrt det är att experimentera fram en schysst variatorinställning).

Fördelar: Det är en Arctic och den är grön!