Vad skiljer de olika årsmodellerna åt vad gäller allt utom motorerna ?
Ex. Vis : Chassie , Dyna , Kylning , Styrning , Ergonomi , Tank , etc etc
HJÄLP !
Vi skall börja moddifiera en SnoPro 440 av 2004 el. 2005 års modell och försöka göra en riktig hårig Led racer av den...
Planerna i grova drag...
* Std. F7 motor med tillhörande avgassystem osv ( Ej EFI ! ).
* Bygga om kylsystemet så att maskinen går att använda efter lederna.
* Större tank än den som sitter på 04/05'orna
* Ingen Oil Injection.
* Andra skidor.
* Andra små men bra moddifieringar för att optimera maskinen för aggresivt ledbruk.
Då jag EJ är någon Arctic Cat kille egentligen så behöver jag lite ideer och råd vad man bör och inte bör göra med denna maskin/chassie....
-
Det vi lyckats utröna hittils är att vi måste bygga om kylsystemet en del, genom att använda oss av fotstegs kylare ifrån FireCat/Sabercat eller försöka hitta några vettiga smala tunnel kylare. detta då original kylsystem på SnoPro'n är på under 2,0 Liter !!!
-
All hjälp motages tacksamt !
Ex. Vis : Chassie , Dyna , Kylning , Styrning , Ergonomi , Tank , etc etc
HJÄLP !
Vi skall börja moddifiera en SnoPro 440 av 2004 el. 2005 års modell och försöka göra en riktig hårig Led racer av den...
Planerna i grova drag...
* Std. F7 motor med tillhörande avgassystem osv ( Ej EFI ! ).
* Bygga om kylsystemet så att maskinen går att använda efter lederna.
* Större tank än den som sitter på 04/05'orna
* Ingen Oil Injection.
* Andra skidor.
* Andra små men bra moddifieringar för att optimera maskinen för aggresivt ledbruk.
Då jag EJ är någon Arctic Cat kille egentligen så behöver jag lite ideer och råd vad man bör och inte bör göra med denna maskin/chassie....
-
Det vi lyckats utröna hittils är att vi måste bygga om kylsystemet en del, genom att använda oss av fotstegs kylare ifrån FireCat/Sabercat eller försöka hitta några vettiga smala tunnel kylare. detta då original kylsystem på SnoPro'n är på under 2,0 Liter !!!
-
All hjälp motages tacksamt !
Last edited: