snopro 440/700 mer på rullen

puderslaktarn

Medlem
11 jan 2014
18
0
1
umeå
Tja jag har läst massa om hur man ska få denna skoter att gå mer på rulle och har då hittat det här tex

Ha boggien i övre hålet bak i chassiet och främre boggie dämparen i mitten eller längst bak(alltså skenorna) och bakre saxen har du i främre hålet.Du har även en axel(stag 27) bakom den bakre saxen i boggien som du ska vrida till det "tunnaste" läget, dvs där saxen kan röra sig så mycket som möjligt.
och ha fram dämparen mjuk och bakdämparen hård?variator inställningar, drevning? finns det mer att göra förutom att gå upp några kilo och börja träna ?



Det är vad jag har läst men är det svårt att fixa boggien, måste man fixa shimmsa om dämparna för min fram dämpare är ganska så mjuk och bak dämparen är stenhård. Måste man plocka isär hela boggien för att kunna flytta stagen och har någon testat något av det här, och hur blir den att köra efter åt?

Jag har försökt att ställa om dämparna men visst är det ett rött kors som sitter på den bakre dämparen som man justerar den bakre dämparen på men hur justerar man den främre? jag tycker det ser ut som man kan skruva på något nere på den främre dämparen.

Den lyfter upp lite på rullen redan men inte så mycket

då jag ändå skriver så undrar jag om det är svårt att fixa kylning i tunneln på denna modell, något speciellt man ska tänka på?

jag är tacksam för alla svar
 

obrut

Aktiv medlem
26 jan 2013
56
0
1
östersund
Om de är 04, och upp du menar så måste du för att få upp den på rullen ta bort förgreningen mellan bakre och främre dämpare i boogey, dom gör att skidorna ska va i backen.. De är ett hett tips. Annars är de näst intill omöjligt stt få den så högt du förmodas vill. Jag gjorde de och vipps så va de Nada problemos.
 

puderslaktarn

Medlem
11 jan 2014
18
0
1
umeå
hur tar man bort förgreningen /kopplingen mellan dämparna då? är det bara skruva bort slangarna eller måste man göra något annat med dämparna efter man har skruvat bort kopplingen. väldigt tacksam för det svaret då är det inte så mycket man måste göra.