"sockerdricka" i tummspetsen, Skotertumme ?

fjo1

Medlem
20 okt 2009
20
0
1
Delsbo
Hejsan Snowmobile :)

I Lördags var jag till en skoterträff ~100 skotrar, såg en Assault :p <3 Kärlek

Hur som helst tog cirka 2 - 2.5 timmar upp, halvvägs började jag frysa om höger pekfinger, tog en kort pause sen kom vi fram.
Kollade på nyaste skotrarna kallt som f*n ~ -20, blåste på bra friskt.

Frös nu om alla fingrar, kom som tur var en kompis med bil så hoppade in och värmde sig Go och varm igen:)

Tog cirka 2.5 timme hem igen, frös inte då.

Kvällen kom och kände av en liten dommnad i höger tumme.
Dagen därpå känslan satt kvar det är dock bara en liten yta, höger sida om tummspetsen.

Kan vara att det är över arbetade muskler i tummen, köld eller klämda nerver. kanske nått mer :S

Om man särar alla fingrar och gör cirkel rörelser med tummen så känns det längst ner, mellan tummen och pekfingret. (Skotertumme ) ???

Tack för alla svar.
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Du har nog blivit "lite väl kall" ;)

Jag har råkade ut för samma sak för nån vecka sen, var kall som fan! Huden dog och flagnade bort inom en vecka, lite ömt i början med det går över. Jag ser det dock som positivt att huden i lång- och pekfinger (höger hand) nu är hårdare än normalt, kanske lite sämre känsel men det tänker man inte på.

Kan ju tillägga att mina fingertoppar aldrig ändrade färg, utan såg relativt normala ut.
 

lonmag

Välkänd medlem
12 jan 2008
188
0
6
Stockholm/Ockelbo/Vännäs
Har ungefär så just nu. Brukar få det om jag kört väldigt intensivt under flera dagar i rad. Det var dock värre när jag hade dubbla 40 mm Förgasare... Brukar gå över på någon vecka.