Speedtech eller Oktan?

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Någon som kan rekommendera något av dessa v-kitt till Boondocker 3700 800 ? Kommer bli mestadels lössnö åkning och vill inte att den ska kännas tam vid pumpgas i djupsnö/skogsåkning. Såg att priset var snarlikt mellan dessa kitt!
 

A Dahlberg

Välkänd medlem
20 dec 2005
131
3
18
Örnsköldsvik
Jag har bra erfarenheter av Diablo på Summit XM även vid skogskörning. Jag har Speedtech idag men har köpt Diablo och kommer att byta till säsongen. Anledningen till byte är inte pga att Speedtech funkar dåligt men jag tycker att Diablo funkar bättre. Diablo matar på bättre i mellanregistret och har lägre och mjukare tillslagsvarv.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Hört några som inte blivit nöjda med diablo, att de funkat bra på led och hårt före men inte passat bra för lössnö åkning/skogsbrottning
Jag upplever att jag med Diablo-kitet inte behöver clicka om lika mycket som med standardbestyckning.
Det du hört gällande "inte passar bra", är att det inte är lika mycket placebo fun factor i Christians kit - men leveransen är lika säker som att julafton infaller den 24 december varje år.

Jag hade kunnat kränga "v-kit" för 2500:- med endast byte av primärfjäder till en 200-290, och ha minst 50% customer satisfaction - om min marknad är begränsad till rulleåkande, slutburkstrimmande, gamla RS-maskiner med 16" styrhöjare.
Annat än 5000 rpm i tillslag så hade det dock varit ett helt värdelöst kit.
 

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Okej men det låter ju bra! Har ju ganska nära å åka iväg till boden, så då blir de nog en tripp till han senare när säsongen dragit igång ! :)

Jag har bra erfarenheter av Diablo på Summit XM även vid skogskörning. Jag har Speedtech idag men har köpt Diablo och kommer att byta till säsongen. Anledningen till byte är inte pga att Speedtech funkar dåligt men jag tycker att Diablo funkar bättre. Diablo matar på bättre i mellanregistret och har lägre och mjukare tillslagsvarv.
 

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Tack för info! Ska ta kontakt med han senare under säsongen å få lite godis i maskinen :)

Jag upplever att jag med Diablo-kitet inte behöver clicka om lika mycket som med standardbestyckning.
Det du hört gällande "inte passar bra", är att det inte är lika mycket placebo fun factor i Christians kit - men leveransen är lika säker som att julafton infaller den 24 december varje år.

Jag hade kunnat kränga "v-kit" för 2500:- med endast byte av primärfjäder till en 200-290, och ha minst 50% customer satisfaction - om min marknad är begränsad till rulleåkande, slutburkstrimmande, gamla RS-maskiner med 16" styrhöjare.
Annat än 5000 rpm i tillslag så hade det dock varit ett helt värdelöst kit.
 

A Dahlberg

Välkänd medlem
20 dec 2005
131
3
18
Örnsköldsvik
Okej men det låter ju bra! Har ju ganska nära å åka iväg till boden, så då blir de nog en tripp till han senare när säsongen dragit igång ! :)
Jag tror inte du blir besviken och Christian är dessutom mycket duktig på variatorer och väldigt hjälpsam :)!