Sprucken Ram / Styrstopp Assault 2012

Flugstark

Medlem
13 okt 2007
38
0
1
Luleå
Hittade en stor spricka i styrstoppet på min Swb Assault. Någon mer som varit med om detta och kanske har en bra lösning?
Att köpa en ny ram håller knappast länge när konstruktion för styrstoppet är väldigt vek.
Kanske många med detta chassie kör runt med sprucket styrstopp?

Här är en bild, Dom två hålen är för det nedre styrstångs fästet. Styrstoppet slår alltså på baksidan av där sprickan är.


 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
jag har spräckt min sån där också,man får byta alltihop,hela ramen ifrån fotholkarna och upp på Pro rmk:n,min har inte spruckit där du pekar utan den har spruckit på sidan
 

Jowen

Aktiv medlem
16 dec 2006
96
0
6
Har fått byta min 2 ggr då den spruckit på det där viset. Första gången så var den redan sprucken när jag hade köpt den beggad från handlare. Så jag fick en ny på reklamation. Andra gången så var jag in i ett träd med skidan (ingen hård smäll). Det tog jag på försäkringen. Bågen kostar 8-9000 så det var billigare med självrisk.
 

Flugstark

Medlem
13 okt 2007
38
0
1
Luleå
Ojdå den är så pass dyr. Har inte heller fått någon ordentlig smäll. Lättare rullning och naggat nått träd men det ska ju en skoter hålla för tycker jag.
Detta är inget Polaris tar på sig att byta trotts garantin gått ut ?

Har gjort en egen lösning nu. En järn platta med en klack mot styrstoppen som jag fäst i dom två bultarna till styrstången samt kapat bort all sprucken alu. Ska hålla koll och se om det håller.