Stänklapp

F

ffredriklundberg

Hade du kunnat länka från ebay? Jag hittar inte..

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Är inte dom där rätt kass om man kör fast pga dom viker sig runt lyftbågen så att man inte får något grepp att lyfta med?

F

ffredriklundberg

Hade inte tänkt att köra fast så speciellt ofta :eyebrows::blink1:

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Är inte dom där rätt kass om man kör fast pga dom viker sig runt lyftbågen så att man inte får något grepp att lyfta med?
Original är ännu sämre isf, med den knäcker man lyftbågen eller fästena.
Och alla stänklappar utom polaris nya med knölen på viker sig väl isf runt lyftbågen när man kör fast?

Sen är dom där pdp-lapparna ganska hård och stryktålig skulle jag tro.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.168
1.003
113
Stora Blåsjön
Bara jag som gillar original stänkan? Tycker den är perfekt, inte ivägen och man kommer åt lyftbågen tack vare knölen på den. Vill man inte knäcka kolfiberröret kan man sätta i ett alurör inuti.
Hatar däremot så kallade race stänkor, när man ska lyfta skoter så kan man inte stå i närheen av lyftbågen utan att stå på själva stänka.

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Bara jag som gillar original stänkan? Tycker den är perfekt, inte ivägen och man kommer åt lyftbågen tack vare knölen på den. Vill man inte knäcka kolfiberröret kan man sätta i ett alurör inuti.
Hatar däremot så kallade race stänkor, när man ska lyfta skoter så kan man inte stå i närheen av lyftbågen utan att stå på själva stänka.
håller med dig, gillar original stänkan starkt!

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Jo, jag gillar också originalstänkan som den är tänkt att fungera.
Men jag har knäckt ett kolfiberrör och ett fäste vid olika tillfällen.
Det blir ju ett väldigt tryck på lyftbågen om man t.e.x kör fast där det är väldigt brant och skotern sedan glider bakåt.
Sen har min originalstänka tappat spänsten så den håller inte emot snön, så min kylning har blivit avsevärt sämre. Givetvis bara när man transporterar sig efter leden.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Fred 81

Välkänd medlem
19 dec 2010
124
0
6
Kör själv med en tät originalstänka, samma som sitter på swb assault, då slipper man att det isar kring lyftbågen

Last edited:

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
jag har en proven design stänka dock har jag inte hunnit sätta dit den för den ska sitta på nya pro rmkn här hare jag en bild på den med eget tryck

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Är den där lika lång som Iq stänkan? Isåfall är den totalt värdelös på en lång maskin. Köpte en iq stänka för att få bort snösprutet. Men va tusan man kunde ju inte ens backa av släpen utan att man körde över den :/
Och sen ska vi inte tala om då man kört fast. Bara ivägen då man är runt lyftbågen och bökar...
Nä original fick ta plats igen bak på maskinen.

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Ja mjuka stänkor är skit om man kör en Mountain maskin, på ledsmiskare funkar det säkert

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.168
1.003
113
Stora Blåsjön
Är den där lika lång som Iq stänkan? Isåfall är den totalt värdelös på en lång maskin. Köpte en iq stänka för att få bort snösprutet. Men va tusan man kunde ju inte ens backa av släpen utan att man körde över den :/
Och sen ska vi inte tala om då man kört fast. Bara ivägen då man är runt lyftbågen och bökar...
Håller med race stänkor hör hemma på racemaskinerna på banan.
Hjälper säker om man inte använder sin lössnömaskin som det är tänkt. Men hur kul är det, tycker också originalstänkan är perfekt. Nästan som att köra utan men mycket snyggare... :)

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Den är 5 cm kortare än racestänklappen o den tar inte i backen då man sitter på den :)