Stöldskydd. Spårsändare?

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Hallå. Alla vet vi att det rör sig många klåfingriga människor runt om i detta avlånga land. Tjuvar för att vara exakt.
Oftast har jag skotern inlåst i garaget men ibland står den ute på gårdsplanen, med godkänt mattlås såklart...

MEN om man vill ha både hängslen och livrem tänkte jag montera en spårsändare på min skoter. Modellen jag köpt heter Swetrack lite+. Denna går över 4g nätet. Dock behöver den extern strömförsörjning om den ska fungera optimalt.

Nu till frågan, vart finns det konstant ström där man kan koppla in denna på en Ski-doo summit 600 gen5? Mest obvious är ju såklart batterilådan bakom dynan, men dels är det trångt där och dels är det nog första stället tjuven kollar.

Trevlig lördag
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Dra nya kablar ifrån batteriet till valfri plats.
spear ingen roll ändå var du sätter den, du kommer tappa kontakten med den när tjuven kopplar bort batteriet iaf. som du beskriver det
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Framför tanken på väster sida, innanför sidokåpan, sitter startsolenoiden. Ena sidan på den har ström jämt och gör du det lite snyggt kan du plocka ut ström till sändaren där utan att det är alltför uppenbart.