stötdämpar instälningar till io 600 rr 09

18 jan 2009
18
0
1
järfälla
hej jag undrar hur ni har stält in era stötdämpare jag har presis köpt en ny.
jag har tagit bort krängnings staget(eller vad det kallas).
och är småt överviktig 85 kg.
ps hur stor är tanken?
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Vill inte låta dryg nu men snälla använd sökfunktionen först! Finns väldigt många trådar som rör 600RR:en.

Tanken är enligt handboken på 34 liter, dämparna får du ställa in efter hur du kör samt vad du själv känner passar just dig! Väldigt svårt att säga på rak arm.

Mvh//Ronny
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
enligt mig är de skönare å hoppa utan krängare....
samt att de inte behövs på IQn om de är rätt fjädrar på den..IQren har bra fjädrar.och tkr även IQ rr-08an har bra därför behövs inte krängarna på dem.kränger inte efter led vad jag vet..har inte kört 09an utan krängare så vet ej hur mjuka dom är..


hur du ska ställa dämparna är helt efter körstil.hur tung du är..vad du är ute efter..väger du kring 90kg och hoppar högt så är väl max hårdhet ganska optimalt på en RR då dom dämparna är mjukare schimsade än R dämparna
 

Sneable

Välkänd medlem
26 mar 2009
280
0
16
Malå
RR 08 och 09 är väl samma dämpare?

Dock kan ju krängaren vara bra efter led, således beror det väl på körning då.

Var bara nyfiken på TS anledning
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
RR 08-09 och IQ r samma år är samma dämpare..men dom är olika schimsade..dem är schimsade för ledkörning..samt lek.inte lika hårda som crossschimsning..

japp dom kan vara de:) iofs så har dämparna inget med krängarna å göra..det är ju inte dämparna som håller upp när du svänger utan de är fjädrarna och krängarna hjälper till att dra ihop andra sidan vid komprimering av den ena:)..