Startproblem

Snowwolf

Medlem
30 dec 2012
8
0
1
Jag har ett par Lynx adventure ståendes sedan förra säsongen. Jag har inte startat dem under sommaren så som jag brukar och nu startar de inte. De går så länge de får startgas men sedan stannar de igen.
Vad måste jag göra? Skruva isär hela förgasarna och göra rent dem??
// Klas😕
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.642
802
113
Kramfors
De låter som bränslepumpen lagt av. Dra loss slangen från förgasarbryggan och kör starmotorn eller dragstart så ser du om de skvätter ut soppa ur slangen. Om inte så renovera eller köp ny komplett pump.
Eller så är de för lite soppa i tanken ,de är ett ganska vanligt fel :)
 

Snowwolf

Medlem
30 dec 2012
8
0
1
De låter som bränslepumpen lagt av. Dra loss slangen från förgasarbryggan och kör starmotorn eller dragstart så ser du om de skvätter ut soppa ur slangen. Om inte så renovera eller köp ny komplett pump.
Eller så är de för lite soppa i tanken ,de är ett ganska vanligt fel :)
Okki! Ska testa det!
Soppa finns :)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.642
802
113
Kramfors
Okki! Ska testa det!
Soppa finns :)
Du kan även testa köra med petflaska med bensin direkt ner till förgasarbryggan med självrinning. Borra trångt hål genom korken så bränsleslangen tätar och tejpa fast den på högre höjd än gasarna. Glöm inte borra ett litet 1-2mm hål i botten så de inte blir vakum i flaskan.
Om de nu är pumpen så kan de räcka att skruva isär den och blåsa torka rent membranen för just den pumpen är känslifg för vattendroppar.
 
Reactions: Snowwolf