Stator värden!!!!

kekko87

Aktiv medlem
12 jan 2011
50
0
1
vasa
Var kan man hitta vad det skall vara för värden på te.x min polaris iq 600 rr -08, eller finns det någon som vet, kan hända att min har brunnit,, skulle behöva värdena så jag kan utesluta om det är den som har farit :) tacksam för hjälp

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Har du fortfarande samma problem som första gången du skrev ? Googla på MC-Dealer (Jakobstad) Ring och fråga om dom kan fixa fram värdena åt dig, dom mätte nyligen upp allt på min skoter. Letec motors eller AJ-Bike borde även kunna fixa fram det ifall dom ork/vill !! Eller så provar du fråga på HCS forumet !

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
YEL TO BRN 0.15Ω
BRN TO ENGINE 0Ω
BLK / RED TO GRN 15Ω
RED TO GRN 15Ω
BLK or WHT TO ENGINE 0Ω
WHT / RED TO WHT 185Ω

kekko87

Aktiv medlem
12 jan 2011
50
0
1
vasa
Motorn är kluven,, alla ramlager var dåliga, båda tätningarna på både variator och svänghjulssidan läkte :( tänkte bara kolla om dem stämmer överens med mina,, Tack för svaren :)

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Jag har (o)lustigt problem med min ström i skotern också. Den beter sig så att Lysen, handtagsvärmare och varvtalsräknaren går på sparlåga.. som om det bara går på 6v.. har bytt regulator men problemet kvarstår. Har kollat så alla lampor och motstånd fungerar.. kan det vara statorn som har gått sönder? Är det dubbla lindningar på en RR eller? För att motorn får ström som den ska (känns som så på hur den tänder vid olika gaspådrag å så)..