styrningen laggar

thesecret

Medlem
17 apr 2013
42
0
1
norra sverige
när du svänger med styret vänster eller höger så är det ett glapp innan skidorna rör på sig antingen höger eller vänster, bättre ? :D
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Skärp er, Det ska fan inte vara något styrglapp i en ny Ski-doo.

Du har definitivt något som är löst, det mesta ser du från sidan in vid a-armarna. Titta efter där.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
en brp maskin ska vara stum i styret iaf dom första 200-300 milen, sen kanske man får ett litet glapp, men det är inte många milimetrar. du har något fel i någon/några leder. bara börja rycka och slita i framvagn så hittar du snart alla glapp
 

thesecret

Medlem
17 apr 2013
42
0
1
norra sverige
en brp maskin ska vara stum i styret iaf dom första 200-300 milen, sen kanske man får ett litet glapp, men det är inte många milimetrar. du har något fel i någon/några leder. bara börja rycka och slita i framvagn så hittar du snart alla glapp
Skärp er, Det ska fan inte vara något styrglapp i en ny Ski-doo.

Du har definitivt något som är löst, det mesta ser du från sidan in vid a-armarna. Titta efter där.
tänkte samma sak, skotern har gått 205 mil och de är ganska rejält glapp, någon aning vars jag ska börja kolla ? :/
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge


Så här ser det ut, du ser alla delar utan att skruva lös någonting.
Möjligtvis svårt att se pos. 23, men det borde du märka om det är där glappet är.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Med större sannolikhet nedre lagringen. (16). Har iaf varit så på de maskiner jag plockat med. Blir helvetiskt mycket större belastning på nedre. Trångt som f#n och enklast att göra när motorn är ur, vilket gör att man står ut med lite stort spel i styrningen tills det är dax att plocka ur roten av en eller annan anledning.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
På både FR och BD jag haft har övre lagringen blivit glapp rätt fort men det känns rätt tydligt att det är i övre änden det rör på sej.