Sugen På Edge 600!

bapelsin

Välkänd medlem
25 mar 2008
100
0
6
Hejsan..

Hade tänk investera en sådan skoter nu, vilken årsmodell är den bättre 01 eller 02.

Nått kända fel på dessa, som man bör kolla noga när man väl står och ska köpa en..

Även tacksam över andra tips och hjälp..

R

Robin

Finns nog 1000 trådar om samma sak om du använder sökfunktionen.

2001an hade barnsjukdomar, bla vek sig chassit vid hård körning så inte huven passar perfekt, sticker ut någon cm i bak kant, men det stannade där och gav inte mer sig mera.
Det är även ett bra sätt att se om skotern är hårt körd eller inte.

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
Finns nog 1000 trådar om samma sak om du använder sökfunktionen.

2001an hade barnsjukdomar, bla vek sig chassit vid hård körning så inte huven passar perfekt, sticker ut någon cm i bak kant, men det stannade där och gav inte mer sig mera.
Det är även ett bra sätt att se om skotern är hårt körd eller inte.
min 02a hade samma problem.

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
kanske går göra som det är gjort på min, Stag från "bågen" där man bland annat fäster styrstången. fast bakom sekundärvariatorn. till staget som går mellan dämpartornen. Har 1 stag på varje sida.
Fast det är på en prox, borde ju vara likadant på edge?
Förstår du hur jag menar? :p

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Edge 01:an har progressiva fjädrar i framvagnen som är för mjuka för lite tuffare körning.
Byt ut fjädrarna och chimsa om dämparna så har ni en kanonskoter som tål stryk och chassit kommer att hålla.

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Satsa på 02 om du kommer över en till rimligt pris på den skall problemet med chassiet samt främre fjädrarna vara åtgärdat. sitter även en 32mm matta originalt.