Problem: Min machz-99 har gått hur fint som helst men nu: Dog på en cylinder när den kördes upp på släpet. Fick den att gå sen och körde en stund. dagen efter så starta den men gick inte på alla cyl. skiftade stift å rengjorde dem osv. i med splitternya stift (ngk)= den gick klockrent. körde halva dan utan problem (körde mätaren ut utan problem). nästa dag så var det problem igen. gick ej på alla. enda lösningen efter en hel dags stiftbytande var det bara att inhandla ett par nya för att få igång den. då gick den fint igen. alltså den går f-n inte att starta med begade stift kall!! men med nya går den kanon förrutom att jag tycker att den ryker lite mycke. (stiften kan bli lite sotiga. sådär håller den på. blir ju lite dyrt med alla stift...
Tänkbara fel:
*För fet blandning?
*För mycke olja?
*Fel elektrod avstånd?
*NGK suger? den har ju alltid gått på Br9es så det borde ju funka nu med!
Många tycks ha problem med dessa tripplar och lösningarna tycks vara många. En trippel med trippelpipa=känsliga när de gått lite granna. Nu är det bara att hoppas att fackfolket ska kunna fixa den åt mig utan att meka sönder den i småbitar och sedan debitera mig på alltför feta penningar!
Tänkbara fel:
*För fet blandning?
*För mycke olja?
*Fel elektrod avstånd?
*NGK suger? den har ju alltid gått på Br9es så det borde ju funka nu med!
Många tycks ha problem med dessa tripplar och lösningarna tycks vara många. En trippel med trippelpipa=känsliga när de gått lite granna. Nu är det bara att hoppas att fackfolket ska kunna fixa den åt mig utan att meka sönder den i småbitar och sedan debitera mig på alltför feta penningar!