summit 800-01

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
går fortfarande att göra flera till innan dom viker sig. vi får se hur det blir med det.

om jag ska höja boggien typ 2-5cm måste jag börja bry mej om attackvinkel? kan väll inte ändras så mycket på de lilla eller?
 

lindvall_

Medlem
22 jan 2011
24
0
1
Kalix
ja! attackvinkel på mattan är ju liksom halva grejen att mattan ska göra sitt, har hört att 17graders lutning på mattan mot snön ska vara ett bra läge (rätta gärna om jag har fel!) det är i forums världen jag har hört detta..
men om du pront ska höja boggien så försök hålla samma attack vinkel som förut är mitt tips! :)
 

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
Jo var de som var tänkt. Har höjt den nu och måste spänna på fjädringen lite så är de klart. Jo + bulthålen fram ska också ner lite har tagit lite kort som kommer upp sen
 

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
är inget vanligt svartstål så de kommer dom garanterat att göra,detta material är provat i framvagn på bil, sen är det inget du kröker i sidled om du så har den i ett skruvstäd och verkligen försöker för det har jag prövat. är ifrån klingan på bilden som är 1000x4mm i mått så dessa är 4mm i tjocklek, inget man borrar igenom med en vanlig borr heller, är pelarborr minst som gäller. isf är det orginalplattan eller chassiet som pajjar för å de lär ju inte hända heller. så negativ får du vara om du vill. känns då tryggt med höjningarna
 
Last edited:

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
är inget vanligt svartstål så de kommer dom garanterat att göra,detta material är provat i framvagn på bil, sen är det inget du kröker i sidled om du så har den i ett skruvstäd och verkligen försöker för det har jag prövat. är ifrån klingan på bilden som är 1000x4mm i mått så dessa är 4mm i tjocklek, inget man borrar igenom med en vanlig borr heller, är pelarborr minst som gäller. isf är det orginalplattan eller chassiet som pajjar för å de lär ju inte hända heller. så negativ får du vara om du vill. känns då tryggt med höjningarna
går de sönder så går de sönder, då är de bara att göra om men jag tycker de ser bra ut!
 

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
står lite still nu å lär nog göra det ett tag då den ska börjas användas snart.. prövat lite i helgen ca 2mil, dock ingen bärighet i snön ännu så var som meningslöst å nypa fullt å testa utväxling och maxvarv
 

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
har börjat bruka den och den går för jävla bra med nyfjäder och vikterna. vet inte om det blir så mycket mer grejja då jag lär byta nästa år