Surar ner sig vid uppstart, någon som kan ge tips?

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Hej, jag har ett tröttsamt problem, varje gång när jag ska starta upp skotern efter ett tag körning så surar den ner sig totalt på 2 cylindrar av 3. När jag plockar upp tändstiften är 2 st hel tok blöta medans 1 tändstift är inte alls blött i bensin. Någon som har nått tips på vad som e felet? När skotern går så fungerar den hur fint som helst, bluddrar inget och går väldigt bra och den startar alltid när den har stått ett bra tag.

Edit: Ingen som har nått tips på varför skoterfan surar ner sig på 2 st cyl?

Last edited:

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Fick ett tips idag att nålventilerna kan va dåliga, men vart tusan sitter dem i förknasarna?

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Hellboy skrev:
Fick ett tips idag att nålventilerna kan va dåliga, men vart tusan sitter dem i förknasarna?
Nålventilen sitter i flottörhuset (koppen på undersidan) och är den ventil som flottören öppnar och stänger för att reglera bränslenivån i flottörhuset

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Japp jag tror också nålventilerna kan vara dåliga, dom brukar gå sönder ibland.
Också köper du 2 nya.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Tjena, provade släppa lite på chokewiren idag sen var jag ute å körde och det funkade bättre nu men inte helt klockrent som tidigare. Vad heter förgasarna på 650:n, är det Mikuni VM38 eller VM ALU 38 för det är väl inte flatside? Tänkte beställa från Dem var ju inte billiga antingen 474:- eller 284:- skoterbutiken