Switchback 600 - 06 puderproblem

99valnil

Medlem
29 nov 2015
24
0
1
Boden
Min switchback 600ho går inte rent när man är ute i lössnön och kör. Den börjar bluddra och gå orent när man ska gasa och det märks mest när det kommit mycket snö över huven. Funderar om de läcker in snö i insuget men tycker inte jag ser någon snö/vatten om man öppnar huven.

Har bytt stift utan framgång, ska testa att täcka insuget med mesh eller liknade och se om de hjälper. Börjat fundera om de är reedventilerna som är dåliga då den får dålig tomgång efter ett tag och det känns som om den går fett.

Hoppas någon har tips!
tack på förhand
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Har haft en likadan och känner igen det där. Den är lite känslig för puder över huven. Det finns små påsar att köpa som du kan sätta över skumgummikuddarna som du har på var sida om styret (eller sy själv av BH-påsar). Höjdjusteringen för lampinsatsen kan man behöva tejpa över, det är öppet in där.

Kolla också att "konan" och skumplasten som sitter mellan huven och luftburken så att de är schysst.

Kolla också skyddsplåten som ska sitta framför utblåset under buken och styra bort snö.


Förutom att hålla snön ute så gäller det att upplevde jag att den blev betydligt bättre i lössnö med ny fjäder i variatorn med högre inslagsvarv. Motorn hinner bygga lite mer varv innan variatorn börjar dra.
 

Promoee

Medlem
23 feb 2015
8
0
1
Om de kommer in snö som far på pipan så kyls den ner för mkt och den börjar gå dåligt, nåt att tänka på...