Switchback 600 cfi 07 (går sakta framåt utan gas)

kalled

Medlem
10 feb 2010
42
0
1
Haparanda
Tjena, som rubriken lyder så vill skoter fortsätta köra utan gaspådrag :) har inte varit så tidigare utan nu har det som kommit mer och mer, i snö märker man inte men tex om man har lekt lite i snö och kommer upp på en väg så fortsätter den?
Har nyss bytt rem på den så tänker mig om de har med det att göra, men variatorn borde vell själv justera sig till nya remmen? så har den då gjort tidigare måste nämna att nya remmen inte vill sluta gnälla när den står på tomgång så hörs ett "gnäll" gnissel från remmen, och det är samma rem som tidigare ja :)

Tacksam för svar!!


/ kalle
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Låter som att remmen är för spänd, du har en liten insexskruv med en mutter påskruvad på sekundären. Med hjälp av den så särar du på skivorna för att justera in remmen.
 

kalled

Medlem
10 feb 2010
42
0
1
Haparanda
Låter som att remmen är för spänd, du har en liten insexskruv med en mutter påskruvad på sekundären. Med hjälp av den så särar du på skivorna för att justera in remmen.
Okej ska prova det, men hur kommer det sig att jag inte behövt göra det tidigare? tycker det verkar lite skumt att det nu plötsligt börjar?
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Okej ska prova det, men hur kommer det sig att jag inte behövt göra det tidigare? tycker det verkar lite skumt att det nu plötsligt börjar?

Skulle väll kanske vara för att den nya remmen inte riktigt har slitit in sig efter variatorerna och är lite för bred, har haft samma problem när jag bytt remmar men det har löst sig efter ett par mils körning!
 

kalled

Medlem
10 feb 2010
42
0
1
Haparanda
Skulle väll kanske vara för att den nya remmen inte riktigt har slitit in sig efter variatorerna och är lite för bred, har haft samma problem när jag bytt remmar men det har löst sig efter ett par mils körning!
Jag hade åxå kört några mil men det blev inte bättre, så nu har jag breddat sekundären lite och det fungerar bra hittills iallafall, får hoppas det gör det i fortsättningen åxå :)