Switchback 600 HO funderingar ?

bozzo70

Medlem
1 feb 2009
6
0
1
Hej.

Jag har en -06 Switchback 600 HO med slp pipa och slutburk.

1 .
När jag kört ett tag så börjar det pipa/gnissla och det verkar
komma från pipan, om jag trycker fast pipan så slutar det ?
Är det normalt ?

2. Ibland när man har stannat med skotern och ska iväg så
rycker variator till och det blir som en liten smäll ungefär som
att han rycker tag i variator remmen ?

3. Bromslampan lyser svagt i rutan och ökar med varvtalet när man kör
nån som vet vad det kan bero på ?

Sen är den oxå nerdrevad enligt förra ägaren .

Nån som har ideer' på dessa funderingar

// Mvh Tony

trullen

Välkänd medlem
6 okt 2010
114
0
6
Precis skaffat en likadan, med slp-pipan och allt. Inte hört något liknande på din första fundering.
Andra punkten har jag inte exakt samma problem med men däremot när man lägger om från fram till back eller vice versa så kan det bli en smäll ur pipan, ibland t.o.m så kraftig så delningen på röret går isär.

Jag har sökt med ljus och lykta efter en väska att placera bakom sätet på tunneln utan resultat. Finns helt enkelt inte. Har du förslag på en som passar?

bozzo70

Medlem
1 feb 2009
6
0
1
Precis skaffat en likadan, med slp-pipan och allt. Inte hört något liknande på din första fundering.
Andra punkten har jag inte exakt samma problem med men däremot när man lägger om från fram till back eller vice versa så kan det bli en smäll ur pipan, ibland t.o.m så kraftig så delningen på röret går isär.

Jag har sökt med ljus och lykta efter en väska att placera bakom sätet på tunneln utan resultat. Finns helt enkelt inte. Har du förslag på en som passar?
Jag köpte en packbox med handtag och ryggstöd, tog bort plasten som täcker kylelementet på tunneln.
Byggde en aluminium platta som täcker den bakre delen fram till sätet och satte packboxen på den , vips så kan barnen åka med.

kalled

Medlem
10 feb 2010
42
0
1
Haparanda
punkt 2 händer för mig också, alltid när man backat och ska framåt, men det är nog bara för att variatorn "glappar" lite så de slår till. Det är bara att man alltid far lite försiktigt efter backning.

trullen

Välkänd medlem
6 okt 2010
114
0
6
Jag köpte en packbox med handtag och ryggstöd, tog bort plasten som täcker kylelementet på tunneln.
Byggde en aluminium platta som täcker den bakre delen fram till sätet och satte packboxen på den , vips så kan barnen åka med.

Det lät som en bra ide. Hade dock tänkt mig en tygväska och utan modifieringar i racket. Tycker att det bör finnas nån väska som har rätta måtten. Nån gång i tiden måste det ha funnits en originalväska som var anpassad med fästen och dyl.

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
#2. Lika på min, jag tror det är "klackarna" ellervarenuheter som hugger i variatorn. Ska vara så vad jag vet?!

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Jag fick en orginal spadväska på köpet med min men den passar ju inte på -06:an. Jag har tänkt nita fast kamlås i sidan på tunneln och sätta band i väskan precis som på nya M8 LE om du sett den?

Skojtertoken

Välkänd medlem
17 feb 2010
104
0
6
Kungsängen
.1 Kan möjligtvis vara vibbrationer som får den att låta, efterssom det slutar låta då du trycker fast pipan.
.3 kan vara så att generatorn inte levererar lika mkt effekt vid tomgång som annars.. lika dant på min skoter.. antar att Switchbacken är batterifri..

Last edited:

bozzo70

Medlem
1 feb 2009
6
0
1
.1 Kan möjligtvis vara vibbrationer som får den att låta, efterssom det slutar låta då du trycker fast pipan.
.3 kan vara så att generatorn inte levererar lika mkt effekt vid tomgång som annars.. lika dant på min skoter.. antar att Switchbacken är batterifri..
Japp inget batteri ..