Switchback Assault 2011 tvekar och hostar vid gaspådrag

Moomin Voices

Medlem
9 aug 2012
26
0
1
Min CFI-2 hostar och dör för en kort stund då man slår plattan i mattan. (både från 0 km/h och när man redan är i rörelse) Full gas går det inte heller att köra utan blöddrande. Varven lämnar då på 7800 varv. Är inne på att göra en närmare undersökning av TPS:en. Har hört att det varit en del bekymmer med den? Kan man månne känna skillnad på om det är fukt i den eller om den är felinställd?
Har endast 30 mils erfarenhet av cfi-2 motorn. Tycker också att motorn får ett "skärande" ljud efter 7300 varv. Är det normalt ljud för motorn? Tack på förhand.
 

Moomin Voices

Medlem
9 aug 2012
26
0
1
Jag började med att koppla ur nödstoppen idag, men tyvärr var felet inte där? Vad är symptomen om någon av spridarna jäklas?
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Soppafiltret är min gissning, det ska ju bytas första gången på 160 mil. Så det är ju dags för dig igen, om det ens har bytts någon gång tidigare.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

Moomin Voices

Medlem
9 aug 2012
26
0
1
Spridarna? Hmm, vill minnas att jag läst någonstans att dom bytts ut till nya? Har dom ersatts med en annan modell som håller bättre eller byts dom till samma modell som börjar att krångla på nytt efter 30 mil?
Är detta något som bytts ut på garanti?