Switchback Assault 800 -11 startproblem

Moomin Voices

Medlem
9 aug 2012
26
0
1
Hej gott folk,


Detta hände igår:


Var för första gången och rastade min skoter denna säsong. Efter ca. 2 mil tog jag fikapaus och skotern stod avstannad ca. 30 min. Då jag skulle åka iväg drog jag igång den som vanligt och lät den gå på tomgång medan jag tog på hjälmen. Då stannade skotern enligt samma symptom som då bränslet tar slut. Dvs. varven steg för ca. 2 sekunder innan den stannade. Efter det har jag inte fått igång den. Den lovade några gånger, men startade inte. Givetvis kollade jag att jag hade ca. 1/2 tank kvar.


Före säsongen byttes TPS-kontakten till en ny av auktoriserad verkstad och efter det visade polaris diagnostictool inte mera än 0 st. felkoder.
Under dom här 2 milen jag körde igår märkte jag att det var någon form av löskontakt med varv- och hastighetsmätaren. Den dog ut helt bara för att komma tillbaka igen några sekunder senare, så här höll den på kanske 5 - 6 gånger. Detta har jag inte haft bekymmer med tidigare.


Spridare har bytts till gulfärg tidigare. All effekt fanns hemma i motorn innan detta.
Jag har ännu inte testat eller skruvat på något.
Har någon råkat ut för liknande symptom tidigare?


Tacksam för synpunkter och idéer.
 

Moomin Voices

Medlem
9 aug 2012
26
0
1
Uppdatering: Idag startade fanskapet och gick fint på tomgång som om inget hade hänt. Batteri symbolen + den gula lampan blinkade i displayen. Tilläggas till mitt tidigare inlägg kan också nämnas att då displayen dog ut slocknade också baklampan men inte framlampan....