Switchback Assault hjälp!!

cruse

Medlem
23 jan 2005
42
0
1
Sundsvall
Har problem med min Swtichback Assault 2011. Har precis köpt den. Kört ca 2 mil utan problem. Sedan har den börjat krångla med stiften. Det är gnista på stiften men den verkar bara vilja gå på ena cylindern. Jag bytte stift och den startar och går kanon. Skulle starta den igen igårkväll, startar upp och låter den gå på tomgången, efter ca 10 sekunder går den ner i varv och beter sej som att den går på en/fyrtaktar. Har någon vart med om liknande?
Jag kan tillägga att detta är andra omgången nya stift.

//Robin
 

GG 28

Välkänd medlem
23 aug 2008
318
0
16
Skruvade med en 11 Pro Rmk i helgen med precis samma symtom,starta och gick bra efter ett tag börja den gå på en burk.Det var kabeln till spridaren på Mag sidan som låg och hadde skavt mot en skruvskalle,blev kortis till spridaren.
 

cruse

Medlem
23 jan 2005
42
0
1
Sundsvall
Ok. Får kolla detta då! Lite ny på dessa motorer, vart ungefär hittar jag denna kabel?
Tack för snabbt svar.
 

GG 28

Välkänd medlem
23 aug 2008
318
0
16
Sitter en spridare på varje burk vid insuget,Du ser kablarna om du sneglar in vid slutburken.
 
E

ejwbegysv

Samma fel på min dock efter ca 140mil... garanti och nya spridare..

Frågade om det var ett vanligt fel men det var det så klart inte
 

GG 28

Välkänd medlem
23 aug 2008
318
0
16
Stog med snö till midjan och maskin gick som en fiskebåt,Fick bli en nödlösning med isolerband.Körde den till handlaren och kablarna byttes på garantin.
 

cruse

Medlem
23 jan 2005
42
0
1
Sundsvall
Har inte hittat någon skavd kabel. Allt såg schysst ut. Ska åka in med den till Polaris inne i stan till veckan får vi se vad som händer.
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Jag frågade handlaren idag om dom kunde kolla kablarna när min maskin ska in på service. Han sa att är det ett riksproblem så får vi servicemeddelanden från polaris.

Problemet som nämns i denna tråd verkar allstå inte vara lika rikstäckande som felet med 09an var. Men kolla skulle dom.
 
E

ejwbegysv

Det är alltid "första gången jag har sett detta" när man frågar en ÅF om vanliga problem med skotrarna...

Fråga dom varför det helt plötsligt är skydd på kablarna på 2012:eek:rna?
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Satte dom skydd på tolvorna? Då borde dom åtgärda detta annars får dom göra det. Tungt att stå i gördalsskogarna med naggade kablar. Hämtar du mig då?
 

eritor

Välkänd medlem
17 aug 2004
208
2
16
40
Pajala
Kolla över tändkablarna också. Läste som hastigast att några på amdra sidan atlanten haft liknande problem och det visat sig vara en av tändkablarna som nött hål mot en skruvskalle som håller tändspolen. Kan ju vara värt å kika i af.

Sent from my Galaxy S2 using Tapatalk