SXR variatoravdragare

antemannen

Medlem
29 nov 2009
32
0
1
Tja tja !

Har bara en liten snabb fundering..är det någon som har en avdragare till variatorerna till en SXR 600 -02 ? Isf kan denna vänliga själ posta en bild hur detta verktyg ser ut ? Måste isär för att smörja upp allting..

MVH // ante

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
smörjer man en variator så komer den efter ett tag att växla dåligt för att det fastnar massa remdamm på den så ta bara isär och rengör den istället för att he dit massa fett

antemannen

Medlem
29 nov 2009
32
0
1
okok tack för svar..har rätt variatorrem till den, men tjuter och har sig från variatorn när man står still :/ brukar detta försvinna med en rengöring ?

skulle hemskt gärna fortfarande ha en bild på en avdragare om nån har en :)

Rusch Diablo

Aktiv medlem
13 apr 2008
94
0
6
Lit
Låter som remmen är för hårt spänd. Jag fick samma problem när jag monterade ny rem. Det gick inte att justera till heller utan jag måste shimsa isär sekundären så remmen ligger längre ner på tomgång.

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Om den tjuter på remmen när den står still så skulle rek. att ge dig på den bakre variatorn istället (sekundären) där kan du justera remspänningen på baksidan genom att ta bort eller lägga dit brickor bakom 3st små bultar.
Låter som din rem är för spänd. Hade samma bekymmer på min mm700 när den köptes, fixades till genom att byta till nya bultar samt brickor (inte dyrt) sen slutade det helt och hållet.

N

N_w

starta skotern och palla upp den eller be någon lyfta upp den baktill, sen kollar du om mattan snurrar när du gör det, den ska hacka fram inte gå jätte fort då är remmen för spänd. och dom har ju förklarat hur du spänner/släpper på remmen i tidigare inlägg.