sxr vs v-max

munki

Medlem
27 nov 2009
48
0
1
Haparanda
tänkte inhandla min första skoter nu, så frågan är vad är skillnaden mellan en sxr600 o en v-max600xtc exempelvis
svara gärna vad ni har för erfarenheter om sx serien o v-max.
o vad rekomenderar ni för en "nyköpare" på 100+kg
 

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
vet inte så mkt om v-max men vet att en sxr är en otroligt rolig ledpiskare. kring 105 hk men skulle skaffa en ny matta till den så det är en 38. den skäns lite tung ute i pudret men efter led är den dröm. jag har själv en sxr 600 01 och är nöjd med den.
 

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Av de två modellerna så skulle jag välja sx-r. Likadant chassie men bättre dämpare på sx-r och 3 cylindrig motor i den sk. red topp motorn i den(en av världens mest stryktåliga 2taktare till skoter). I vmax 600xtc sitter det en 2cylindrig på ca 10hk mindre än i sxr motorn. Vet inte om fotholkarna är annorlunda på dem men tror det. Sen om du menar vmax 600 00-01 så är det likadan motor i den som sxr men sämre dämpare.

Om du har tänkt köra extremt fort efter led och tror dig vilja köra mycket utanför leden så finns det bättre maskiner. Men för 20-35 tusen så skulle jag lätt köpa en sx-r. Svårt att hitta en bättre maskin för de pengarna.
 

munki

Medlem
27 nov 2009
48
0
1
Haparanda
ok.
tack för svaren, en till fråga bara, Vad är det jag ska kolla på när jag köper en sx-r eller MM? några kända standar fel ?
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Jag hittar inte tråden, men jag har sparat mkt info (+ lite grejer så att man kan få den att gå bättre:)) om SXR 600 i ett word dokument.

Tog lite om bristerna:
1. Främre W-armen i boggien
2. Parallellstagen som går med stora dämparen i boggien
3. Nedre dämpare fästet i boggien.
4. Primär variatorn!!!
5. Kedjan/Kedjehuset
Bifogar även hela texten, men tyvärr gick det inte att ladda upp word-dokumentet. Så det fick bli anteckningar.

Någon får gärna bekräfta/till lägga något.
 

Attachments