detta märkte jag när jag köpte nya stift. (phazer -89a)
Det är kanon fin gnista på båda stiften till att börja med
For och körde en sväng och kom sedan hem och tog upp stiften och det ena var brunt och fint, det andra såg ut som att det legat kvar i kartongen, inte ens lortig för 5 öre, det är som att det inte tänder där under medans man kör? den går dock att starta på en cyllinder för sig, men går mycket sämre med ena tändkablen.
sen ryker det endast avgaser från den "okörda" cyllen när jag tar upp stifiten.
varför gör det så? det sitter ny tändspole med nya tändhattar, vad är det för fel?:s (var samma fel före jag bytte tändspolen och hattarna också, samt stift)
Det är kanon fin gnista på båda stiften till att börja med
For och körde en sväng och kom sedan hem och tog upp stiften och det ena var brunt och fint, det andra såg ut som att det legat kvar i kartongen, inte ens lortig för 5 öre, det är som att det inte tänder där under medans man kör? den går dock att starta på en cyllinder för sig, men går mycket sämre med ena tändkablen.
sen ryker det endast avgaser från den "okörda" cyllen när jag tar upp stifiten.
varför gör det så? det sitter ny tändspole med nya tändhattar, vad är det för fel?:s (var samma fel före jag bytte tändspolen och hattarna också, samt stift)