Tändproblem XLT

mellanwalle

Medlem
3 jan 2006
36
0
1
38
Örnsköldsvik
www.BushBoys.se
Jag har en xlt som konstant baktänder på en cylinder. Har testat en massa saker och konstaterat att det borde vara tändningen.
Då är frågan hur kollar jag eventuellt fel på tändningen, hälst utan att ta isär allt.

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Tjenna....
Hur har du felsökt dig fram till detta!? tycker det låter som att det inte är tändningen!?
Och ska du kolla tändningen så måste du ju riva lite för att du ska kunna mäta upp nå värden!

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
Han har bla. switcha förgasare OCH blänsleledning med när liggande förgasare, mätt mellan tändhantararna, mätt komp, bytt ena tändspolen, lyft toppen å kolla...

Enda som vi kan komma på nu är att tändningen är knas...

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
zTeve skrev:
och så har jag en fundering på samma skoter!!
Hur F*N Fungerar tändningen på denna och likasinnade skotrar!

Så här ser det ut http://216.37.204.202/polaris_oem/PolarisSnow.asp?Type=13&A=192&B=19

Är det någrn slags fördröjning i tändspolarana eller vadå!? eftersom att det endast är två ledningar ut från CDI boxen!
Det är ingen fördröjning utan alla stift ger gnista samtidigt hela tiden även när dom inte är i tändläge.

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
ja jag tänkte nästan så...men tyckte ju ändå ite att de skulle funka...men tydligen så...
eller nja...inte i walles fall då :p :mad:

Men för att fel söka tändlägena...är det bara att riva ner till svänghjulet då eller?

Men sen...kan det överhuvud taget vara fel på tändläget...borde dom itne vara fasta lägen som man flyttar alla tre...om det nu går att flytta på!!

Tips hur vi ska gå tillväga från nu uppskattas

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Ja själv så har man lämnat in cdi-boxen för koll... inte det lättaste och felsöka själv när man inte är så haj på det :/ Så mycket det kan va fel på när det är tändningen.... Jag hade häldre velat att det var en kolv som hade farit, för då hade jag kunnat fixa det själv....................................

mellanwalle

Medlem
3 jan 2006
36
0
1
38
Örnsköldsvik
www.BushBoys.se
Nu är det fixat. Köpte en ny tändspole (är tre separata tändspolar som är seriekopplade) som jag först satte på den cylindern som baktände, men utan resultat. Sen provade jag och sätta den nya tändspolen i mitten istället och nu så funkar den kanon. =D