Tankmätare och tank RMK

xltt

Välkänd medlem
1 jan 2000
127
0
16
Östersund / Åkersjön
Har just köpt mig en RMK 600 -06 (IQ Chassi)

Hur mycket rymmer egentligen tanken? hittar inget i instruktionsboken eller reg beviset..

Tycker att det verkar som att tankmätaren inte riktigt är att lita på (finns bara elektrisk, den där på displayen) sist jag tankade visade den på tom men jag fick bara i 24 L..

Vad har ni andra för erfarenheter av tankmätaren på dessa??

trullen

Välkänd medlem
6 okt 2010
114
0
6
Fuel capacity : 40,9 liter.

Ladda ner produktbladet för 2006 så ser du mkt info.

Angående tankmätaren så är det ett erkänt fel. Vet inte vilka årsmodeller det rör mer än 2006. Tydligen har man försökt fixa till det med något motstånd men det har inte hjälpt till 100%. Synd på en sån bra funktion. Det blir att hålla koll hur långt man kört, om nu hastighetsmätaren visar rätt (min rusar så fort jag kört i lössnö). Ser alltid till att ha full tank innan åkturen.

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
tanken SKA vara bytt i en uppdatering, kolla ner i tanken, har du en svart flottör har du gamla tanken, update tanken ska ha en vit en

xltt

Välkänd medlem
1 jan 2000
127
0
16
Östersund / Åkersjön
OK, tack för svar! skall kolla upp om tanken är bytt, såg på en senare RMK (tror det var en -07) att den hade ett tanklock med tankmätare, kanske går att sätta dit ett sånt annars?

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
mjo tror att dom ska ha samma gäng osv på dom så det borde gå, men jag är inte 100%